راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون ICT اتاق ایران منتشر کرد / فهرست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فاوا

کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با ارائه گزارشی علاوه بر بررسی وضعیت فعلی تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، طبق گزارش منتشر شده اتاق ایران، راه‌اندازی و تقویت بخش‌های تحقیق و توسعه، ارتقای ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه به پتانسیل‌های صادراتی و حرکت به سمت بازارهای جدید از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به شمار می‌رود.

همچنین حرکت به سمت هم‌افزایی در شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات فاوا، تسهیل توسعه کسب‌وکارها، روزآمدی و نوسازی صنعت فاوا و استفاده از فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید صنعت فاوا از دیگر مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور هستند.

در این گزارش آمده که توسعه صنعت فاوا در کشور فرصت‌های مهمی را برای بازار تولید فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با این صنعت به وجود آورده است که در دوران پساتحریم می‌تواند موجب رشد و شکوفایی صنعت تولید محصولات و تجهیزات مرتبط با صنعت تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات شود.

به نوشته کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران، صنعت فاوا علاوه بر تأمین نیازهای داخل کشور به‌منظور صادرات به کشورهای همسایه نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی است.

این کمیسیون در ادامه بررسی خود از روند صادرات و واردات کالاها و تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که به‌صورت رسمی و غیررسمی انجام می‌شود، تأکید می‌کند میزان واردات در این صنعت رو به افزایش است. این در حالی است که بیشتر کالاهای وارداتی در این حوزه در داخل کشور قابل‌تولید هستند.

عقب‌ماندگی شرکت‌های تولیدکننده داخلی از فناوری‌های جدید مخابراتی دیگر موضوعی است که در این گزارش به آن پرداخته‌شده است. بر همین اساس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران پیشنهاد می‌دهد ایجاد صنعت توانمند بومی در حوزه تجهیزات مخابرات مستلزم راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع مخابرات است. نکته‌ای که تا پیش‌ازاین در سطح کلان کشور به آن توجه نشده است.

فایل کامل این گزارش از اینجا قابل‌دسترس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.