راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گونی‌های مرغوب سفید با لوگوی بانک مرکزی

در یکی از ساختمان‌های مهم مملکت با یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، در خصوص انتقال پول صحبتی انجام دادم. او در صحبت‌هایش اصرار زیادی به استفاده از کلمات انگلیسی با تلفظ غلط داشت.

در فضای بانکداری الکترونیکی او یکی از ذی‌نفع‌ترین افراد محسوب می‌شود و بسیاری در تلاش‌اند تا با جلب اعتماد او، در نهایت ورودی بیشتری به جیب‌هایشان سرازیر شود.

در طبقه همکف آن ساختمان مهم، این مقام مسئول را دیدم و او برای صحبت من را به داخل آسانسور هدایت کرد. دکمه بالاترین طبقه را فشار داد و با صدای آرامی گفت: «تو این ۱۰، ۱۵ سال یهو همه چی خیلی عوض شد. مدرنیته چیز خوبیه تا جایی که اعصاب ما و عزیزانمون رو به هم نریزه. یادش به‌خیر قدیما به راحتی پول جابه‌جا می‌کردیم و انقدر دردسر نمی‌کشیدیدم. کسی به حیطه ماها وارد نمی‌شد.»

به پشت‌بام رسیدیم. سیگارش را روشن کرد و پک سفتی به آن زد. با لبخند تلخی عنوان کرد: «کاش می‌شد خودپردازها خودشون زبون باز می‌کردن و مردم را نصیحت می‌کردن که کارت به کارت چیز خوبی نیست. روی هم رفته ساتنا و پایا و کارت به کارت همشون چیزای چرتی هستن. اصلا چرا باید پول آنلاین به دست مردم برسه؟ روش‌های سنتی که خیلی بهتره و جد اندر جد ما هم که همشون آدمای خوبی بودن، از اون روش‌ها استفاده می‌کردن. ما تازه فهمیدیم که باید برگردیم به روال سابق.»

از او پرسیدم که روال سابق چیست و در جواب خیلی سریع گفت: «گونی‌هایی با لوگوی بانک مرکزی با کیفیت عالی به بازار عرضه خواهد شد. یک شرکت داخلی که خیلی بهش اعتماد داریم و از مدیرعامل تا آبدارچی همشون مطمئن وکاردرستن و صد در صد مورد اعتماد ما هستن، این گونی‌های مرغوب را تولید کرده. هر موقع هرکسی خواست پولی جابه‌جا کنه، به راحتی از این گونی‌ها استفاده می‌کنه. این گونی‌ها را در اختیار تمام افرادی که قصد جابه‌جایی پول دارن، قرار میدیم.»

در ادامه سیگار کشیدنش بیان کرد: «اگه برات سؤال پیش اومده که این گونی‌ها مجانی هست یا نه، باید بت بگم که یک کارمزد خیلی ناچیز در قبال این سرویس دریافت میشه. این کارمزد در برابر کیفیت این گونی‌ها واقعاً مفت محسوب میشه. ما خودمون عامل اصلی هستیم و بقیه خم و چم کار رو به خوبی بلد نیستن. بقیه شرکتا و آدماشون نمی‌دونن گونی‌هایی با چنین کیفیتی اصلا چطور تولید می‌شه.»

هم‌زمان که با کف کفشش سیگار را له می کرد، ادامه داد: «ببین جوون، کار را به تیمی بسپار که هم کاملا مورد اطمینانت باشه و هم نخوای به کسی جواب پس بدی که چرا اینا آره و اونا نه. برای امسال برنامه‌های زیادی داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.