راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روس‌ها 13 درصد مالیات روی درآمدهای رمزنگاری‌شده‌شان پرداخت می‌کنند

خبرها حاکی از آن است که شهروندان روسیه قرار است که روی درآمدهای حاصل از ارزهای رمزنگاری‌شده، حدود 13 درصد مالیات پرداخت کنند. البته برخی اصلاحات در حال آماده‌سازی است و نرخ دقیق این پرداخت مالیات تا پایان سال تایید خواهد شد.

وکلای این کشور هم هشدار داده‌اندکه اگر افراد درآمدهای حاصل از ارزهای رمزنگاری‌شده خودشان را اطلاع ندهند، به‌عنوان مجرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

.

پرداخت مالیات شامل تمام ساکنین ازجمله خارجی‌ها نیز می‌شود

در حال حاضر قانون‌گذاران در حال تنظیم قوانین مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده هستند و طی همین دو هفته گذشته دو لایحه در ایالت دوما در رابطه با همین قوانین به ثبت رسیده است. پیش‌نویس قانون «دارایی‌های مالی دیجیتال» درواقع فناوری‌های زنجیره بلوک، عملیات استخراج و همینطور عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده را قانونی کرده است.

لایحه دیگر اصلاح قانون مدنی روسیه در رابطه با معرفی پول دیجیتال و حفاظت از حقوق سرمایه‌گذاران رمزنگاری‌شده‌ها است. انتظارها هم بر این است که این قوانین و لایحه‌ها تا اوایل تابستان قبول و مورد استفاده قرار گیرند اما قوانین مالیاتی کمی دیرتر اجرا خواهد شد.

بر اساس نامه‌ای از وزارت دارایی این کشور، نرخ مالیات 13 درصد برای سودهای حاصل از ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، قابل پرداخت است.

البته تا زمانی که قوانین صددرصد تنظیم و اعمال شود، شهروندان روسیه بایستی درآمدهای‌ حاصل از ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان را گزارش دهند و در رابطه با این درآمدها پرداخت مالیات با نرخ ثابت 13 درصدی پرداخت کنند.

در رابطه با اتباع خارجی ساکن در روسیه هم قانون به این صورت است که افرادی که حداقل 183 روز در سال را در این کشور سکونت دارند، مانند شهروندان دائمی این کشور پرداخت مالیات انجام می‌دهند.

همچنین پیش‌نویس این قانون که در حال بررسی در مجلس سفلای روسیه است، استخراج‌کردن ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان فعالیت‌های کارآفرینی در نظر گرفته است.

درواقع این بدان معنا است که استخراج‌کنندگان باید یا به‌عنوان کارآفرین فردی یا در غالب شرکت ثبت‌نام کنند که در هر دو صورت بایستی سود خودشان را گزارش دهند و به همان نسبت مالیات پرداخت کنند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.