راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صندوق فروشگاهی اندرویدی چه تفاوتی با انواع دیگر صندوق فروشگاهی دارد؟

اخیراً برخی شرکت‌های واردکننده تجهیزات صندوق فروشگاهی اقدام به واردکردن دستگاه‌های جدیدی کرده‌اند که در نوع خود تحولی عظیم در کسب‌وکارهای فروشگاهی و علی‌الخصوص خرده‌فروشی‌ها هستند. این دستگاه‌های جدید، صندوق فروشگاهی اندرویدی یا کارت‌خوان اندرویدی هستند. همان‌طور که از نامشان پیداست این دستگاه‌ها درواقع عملکرد صندوق‌های فروشگاهی ویندوزی فعلی را دارند با این تفاوت که در نسخه اندروید ارائه می‌شوند.

کارت‌خوان اندرویدی در کسب‌وکارهای خرده‌فروشی بسیار کارآمد است. یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله ابعاد و اندازه این تجهیزات نسبت به صندوق‌های فروشگاهی ویندوزی است. این دستگاه‌ها در ابعاد دستگاه‌های کارت‌خوان هستند.

اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع صندوق فروشگاهی که در نگاه اول نیز کاملاً پیداست، اجزای تشکیل‌دهنده این‌ها است. سیستم کارت‌خوان فروشگاهی شامل سخت‌افزارهایی ازجمله مانیتور فروشنده، نمایشگر مشتری، بارکدخوان، فیش پرینتر، صندوق پول، کیسِ کامپیوتر، موس و کیبورد است (در صورت touch یا لمسی بودن مانیتور، نیازی به موس و کیبورد نیست). معمولاً این سیستم به چند ترازوی فروشگاهی نیز متصل می‌شود که ارتباط بین سیستم کارت‌خوان فروشگاهی و ترازو به‌صورت شبکه و یا از طریق بارکد روی فیش ایجاد می‌شود. درحالی‌که صندوق فروشگاهی اندرویدی نیاز به این تجهیزات ندارد و خود به تنهایی می‌تواند کل فرآیند خرید را کنترل کند.

 

نرم‌افزار صندوق فروشگاهی و صندوق فروش

کارت‌خوان اندرویدی همچون یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کامل عمل می‌کند. به‌این‌ترتیب که دارنده این دستگاه می‌تواند محصولات خود را در برنامه وارد کند و در هرلحظه امکان فروش محصولات را به مشتریان خواهد داشت. هم‌زمان علاوه بر حسابداری کسب‌وکار و صدور فاکتورهای مربوطه، مشتریان امکان پرداخت نقدی یا از طریق کارت‌خوان را با استفاده از همین دستگاه خواهند داشت و نهایتاً با پرینت فاکتور با همین دستگاه، گزارش خرید به مشتری تحویل داده خواهد شد.

در حال حاضر اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی اعم از لباس و کفش و … از صندوق فروشگاهی ویندوزی استفاده می‌کنند؛ اما عموماً کسب‌وکارهایی که دارای فضای بزرگی هستند، دور بودن از صندوق فروش کار را کمی برای صاحبان این کسب‌وکارها دشوار می‌کند. از طرفی کسب‌وکارهایی که فضای کوچکی دارند نیز توانایی نگه‌داری تجهیزات این نوع صندوق فروشگاهی (صندوق فروشگاهی ویندوزی) را ندارند.

لذا با عرضه صندوق فروشگاهی اندرویدی از چندی پیش تقاضای بسیاری از سوی خرده‌فروشی‌ها در صنوف مختلف برای خریداری کارت‌خوان اندرویدی وجود داشته است. شرکت فناوری اطلاعات پارمیس چندی پیش در نمایشگاه بانکداری الکترونیک، از اپلیکیشن اندرویدی خود با نام پارمیس اسمارت رونمایی کرد. این اپلیکیشن برای دستگاه‌های کارت‌خوان اندرویدی جدید طراحی شده است که امکانات مختلفی را به کاربران و صاحبان کسب‌وکارها می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های بارزی که صندوق فروشگاهی اندرویدی را از انواع دیگر صندوق‌های فروشگاهی متمایز می‌کند، استفاده از تکنولوژی ابری یا کلود است. درواقع این صندوق فروشگاهی با نام صندوق فروشگاهی ابری نیز شناخته می‌شود. مفهوم کلی فناوری ابری به این شکل است که داده‌های شما در فضایی غیر از دستگاه ذخیره می‌شود و همچنین این داده‌ها در هر کجای دیگری و از طریق دستگاه‌های دیگر قابل بازیابی هستند. به‌این‌ترتیب تمامی اطلاعات کسب‌وکار شما در محلی امن ذخیره و نگهداری خواهد شد و دغدغه‌هایی ازجمله پشتیبان گیری از اطلاعات و امنیت اطلاعات بر دوش شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار خواهد بود که با دقیق‌ترین شیوه‌های برنامه‌نویسی، امنیت این اطلاعات را حفظ کنند.

با توجه به تمایل صاحبان کسب‌وکارها به استفاده از این ابزارها، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آتی تحولات بسیاری را در کسب‌وکارهای خرده‌فروشی شاهد باشیم و تغییراتی که در فرآیند فروش حاصل خواهد شد می‌تواند این بخش خرده‌فروشی را به‌طورکلی متحول کند.

ببینید: رونمایی از پارمیس اسمارت برای نخستین بار در نمایشگاه کالا و تجهیزات فروشگاهی

ببینید: ویژگی های صندوق فروشگاهی و کارتخوان اندرویدی پارمیس

منبع: فناوری اطلاعات پارمیس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.