راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتصال شبکه شتاب به روسیه و ترکیه در دستور کار بانک مرکزی

اتصال شبکه کارت‌های شتاب ایران به کشورهای روسیه و ترکیه در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است. عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: «هم اکنون اقدامات اتصال سوئیچ شبکه شتاب ایران با روسیه در حال انجام است.»

این درحالی است که مذاکرات با مسئولان بانکی ترکیه نیز برای اینکه ایرانی‌ها به‌راحتی بتوانند با کارت‌های شتاب خود در این کشور از خدمات دریافت و پرداخت بهره‌مند شوند آغاز شده است. بهشتی روی با اشاره به اقدام‌هایی که توسط بانک‌های ایرانی برای گسترش ارتباطات خارجی صورت می‌گیرد از افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در هند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: «این شعبه کارگزار تمام بانک‌های کشور است.»

او ادامه داد: «در آخرین سفر رئیس‌جمهوری ایران به هند، نخست‌وزیر هندوستان اعلام کرد که به‌زودی شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی افتتاح می‌شود. به گفته او، این بانک در نظر دارد در آینده سه شعبه در هندوستان راه‌اندازی کند و با افتتاح این شعبه نقل و انتقالات پول نفت بسیار تسهیل می‌شود.»

او خاطرنشان کرد: «در سال گذشته مبادلات تجاری ایران و هند بالغ بر 13 میلیارد دلار می‌شد که با تأسیس یک بانک ایرانی در این کشور می‌توان بخش عمده پول نفت ایران در این کشور را به ایران انتقال داد.»

به گفته او، ایران برای تأسیس شعبه در هند علاوه بر بمبئی شهرهای دهلی، حیدرآباد و احمدآباد را بررسی کرده است. به گفته بهشتی روی، بانک پاسارگاد بررسی‌هایی را برای افتتاح شعبه در کشورهای اسپانیا، روسیه، آفریقای جنوبی، ایتالیا و سوئیس انجام داده است.

منبع: روزنامه ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.