راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از پیام‌رسان فیس‌بوک توسط مسترکارت برای ارائه سرویس‌های دیجیتال به کسب‌وکارهای کوچک

مسترکارت هم از شرکت‌های حاضر در کنگره موبایل بارسلون بود که امروز در این رویداد اعلام کرد که می‌خواهد از پیام‌رسان فیس‌بوک برای ارائه فناوری به کسب‌وکارهای کوچک در آفریقا و آسیا و همینطور امکان پذیرش پرداخت‌های موبایلی و الکترونیکی با قیمت مناسب استفاده کند.

دسترسی به پرداخت‌های دیجیتال به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وارد بازارهای جدید شوند و سرویس‌های مالی و محصولاتی را به دست آورند تا به رشد آنها کمک کند.

استفاده از این پیام‌رسان توسط مسترکارت در کشور نیجریه راه‌اندازی خواهد شد و اتفاقا در همین کشور یک ربات جدید مسترپس QR را هم راه‌اندازی خواهد کرد که به صاحبان کسب‌وکارها امکان گذر از پذیرش‎ پرداخت‌های نقدی و رفتن به سمت پرداخت‌های QR را می‌دهد. اکوبانک و زنیث بانک هم از حامیان این برنامه مسترکارت هستند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط دانشکده فلچر و مرکز رشد مسترکارت، 98 درصد از مجموع 301 میلیارد دلار سرمایه‌ای که میان مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در جریان است، از طریق پول نقد انجام می‌شود.

یورن لامبرت معاون اجرایی کانال‌های دیجیتال و منطقه مسترکارت می‌گوید: «صاحب هر کسب‌وکاری به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش و جذب مشتریان جدید به بازارهایشان هستند. با ارائه پرداخت‌های دیجیتالی مبتنی بر کدهای QR، خرده‌فروشان کوچکتر می‌توانند به این هدف دست یابند. مسترپس QR کانال‌های تجاری جدیدی را به روی پذیرندگان این کشور باز خواهد کرد و به آنها این امکان را می‌دهد تا حجم تراکنش‌هایشان را به طرز چشمگیری افزایش دهند.»

برای استفاده از این خدمت مسترکارت، کسب‌وکارها می‌توانند یک درخواست به ربات برای فعال کردن پرداخت‌های QR بفرستند، سپس از طرف بانک، تایید دریافت کنند و یک حساب باز کنند و درنهایت آماده دریافت پرداخت‌های دیجیتال در سریع‌ترین، ساده‌ترین و امن‌ترین شکل ممکن شوند.

منبع: Business Wire

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.