راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوبی به شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده مجوز فعالیت می‌دهد

بزرگ‌ترین منطقه آزاد اقتصادی امارات متحده عربی برای شرکت‌هایی که در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده فعالیت می‌کنند مجوز صادر می‌کند. نخستین مجوز هم به یک مرکز تجارت طلا داده شد که به‌تازگی شروع به ارائه سرویس‌ ارزهای رمزنگاری‌شده کرده است.

مرکز کالاهای دوبی (DMCC) یک نهاد دولتی است که در سال 2002 تاسیس شد تا تجارت کالاهای مختلف در دوبی را افزایش دهد و بزرگ‌ترین و روبه‌رشدترین منطقه آزاد در امارات متحده عربی به شمار می‌رود.

این مرکز قصد دارد با اقداماتی که انجام می‌دهد و با صفر درصد مالیات بر درآمد شخصی و مشارکتی دوبی را به مقصد ایده‌آل و مناسبی برای انجام تجارت‌های جهانی و به موازاتش DMCC را هم به اولین منطقه آزاد در دنیا تبدیل کند. در حال حاضر هم 90 هزار نفر در این مرکز فعالیت می‌کنند.

حالا هم به‌تازگی این مرکز شروع به صدور مجوز برای شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده کرده است تا بتوانند در این منطقه فعالیت کنند.

سانجیو دوتا مدیر اجرایی این مرکز می‌گوید که این مرکز شروع به ساده کردن بازار ارزهای رمزنگاری‌شده کرده است؛ بازاری که به گفته خودش در حال حاضر هنوز هیچ قانون‌گذاری درباره‌اش انجام نشده است.

مرکز کالاهای دوبی عضو شورای جهانی زنجیره بلوک است که با راه‌اندازی پروژه شهر هوشمند دوبی شروع به کار کرد و در حال حاضر هم 46 سازمان جهانی عضو آن هستند. فرانکو بوسونی مدیر هاب نوآوری DMCC می‌گوید که یک توافق جهانی در حال ظهور است که طرفدار قرار دادن ارزهای رمزنگاری‌شده به‌عنوان یک کالا است و در ادامه توضیح می‌دهد:

«دیدگاه DMCC این است که این ارزهای رمزنگاری‌شده معیار و ملاک کالا بودن را در اختیار دارند. آنها براساس عرضه و تقاضا عرضه می‌شوند و به شکل یکسانی در سراسر جهان تولید و فروخته می‌شوند و هیچ تفاوتی میان آنها و دیگر مصولات و کالاها دیده نمی‌شود.»

.

اولین مجوز صادرشده

اولین مجوز صادرشده برای منطقه آزاد دوبی شرکتی به نام Regal Assets است که خریدوفروش طلا انجام می‌دهد در ایالات متحده، کانادا و امارات متحده دفاتر کاری دارد.

پایان سال گذشته بود که این شرکت ارزهای رمزنگاری‌شده را هم به سرویس‌هایش اضافه کرد و سرویس‌های کارگزاری و ذخیره‌سازی برای ارزهایی مانند بیت‌کوین، اتر، بیت‌کوین کش، اتریوم کلاسیک، ریپل و دش ارائه می‌کند.

به گزارش بلومبرگ این شرکت، نخستین شرکت در خاورمیانه است که توانسته مجوز تجارت ارزهای رمزگاری‌شده را به دست آورد.

احمد بن سلیمان رئیس اجرایی DMCC می‌گوید: «درست در راس برنامه استراتژیک بلند مدت DCMM، استفاده از تکنولوژی و نوآوری برای ایجاد ساختارشکنی و همینطور اتصال بازارها، صنایع و مشتریان جدید به یکدیگر قرار دارد و در نظر گرفتن این مجوزها مهر تاییدی بر این رویکرد است.»

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.