راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیشتازی صنعت بانکی کشور در دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی

دانشگاه تهران، دهم بهمن ماه میزبان مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال است؛ رویدادی که همزمان با اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این گردهمایی 400 مدیر و کارشناس فعال در حوزه دیجیتال کشور حضور دارند و در سه محور زبدگی دیجیتالی، نوآوری دیجیتالی و رهبران دیجیتالی از افراد و سازمان‌های برتر تقدیر می‌شود.

دکتر مهدی شامی زنجانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی جایزه ملی تحول دیجیتالی با اشاره به اینکه صنعت بانکی کشور در دومین دوره از این رویداد، پیشتاز است، گفت:« این جایزه در سه محور زبدگی دیجیتالی، نوآوری دیجیتالی و رهبران دیجیتالی برگزار خواهد شد. در هر محور از این رویداد، تندیس زرین، تندیس سیمین، تندیس برنزین و لوح تقدیر اهتمام، به برترین افراد و سازمان‌ها اهدا می‌شود. در حوزه زبدگی دیجیتالی، بلوغ دیجیتالی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتالی، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‌های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل‌توجهی از عملکرد، بهره‌وری، تجربه جذاب مشتری و درنهایت سودآوری دست یافته است.»

شامی زنجانی افزود: «در بخش نوآوری دیجیتالی، ابتکار و پروژه دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‌سازی شده باشد.»

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی در تشریح محور سوم خاطرنشان کرد:«در حوزه رهبران دیجیتالی، مدیر ارشد دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‌ای در فرایند تحول دیجیتالی و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.»

او درباره چگونگی داوری در این رویداد گفت: «داوران ما یک تیم پنج نفره از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند که علاوه بر دانش آکادمیک، در صنعت نیز افراد مجربی هستند. از آنجا که رعایت شان دانشگاه تهران و کار کارشناسی، برای ما از اهمیت والایی برخوردار بود، تلاش خود را بر قضاوت عادلانه گذاشتیم و سعی کردیم این موضوع را به مخاطبان خود منتقل کنیم. این شرایط در سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت، به‌گونه‌ای که امسال حدود یک‌ونیم برابر افزایش ثبت‌نام در جایزه را تجربه کردیم.»

او ادامه داد:«سیستم ما به‌صورت خوداظهاری بوده و شرکت‌ها برای تکمیل این فرم آموزش دیده‌اند. روند داوری‌ها نیز به این ترتیب بوده که به هر سازمان تیم پنج نفره ممیزی را فرستادیم و آنها درطول نیم روز مستندات سازمان‌ها را مورد بررسی قرار دادند و در جلسه کمیته داوران، بررسی نهایی انجام شد.»

شامی زنجانی درباره حامیان این رویداد گفت:«سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات حامی معنوی این رویداد است. شبکه خبری راه‌پرداخت، آپارات، روزنامه آسیا و روزنامه اعتماد نیز حامیان رسانه‌ای این رویداد هستند. حامیان مالی نیز بانک ایران‌زمین، شرکت توسن، شرکت نگین و دیدبان عدالت آرنیکا هستند.»

او با اشاره به برنامه‌ و سخنرانی‌های این رویداد گفت:« دکتر طهمورث حسنقلی‌پور، رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نخستین سخنران این مراسم است. سخنرانان کلیدی افتتاحیه علاوه بر نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت افرانت خواهد بود که با موضوع نقش شرکت‌های نوپا در تحول دیجیتال به سخنرانی خواهد پرداخت.»

دبیر علمی جایزه ملی تحول دیجیتالی با تاکید بر اینکه نمایندگانی از 70 سازمان کشور در این رویداد حضور دارند، عنوان کرد:« تعدادی از نمایندگان این سازمان‌ها به ارائه تجربیات خود می‌‌پردازند. تدوین نقشه راه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک ملت عنوان سخنرانی علیرضا جلالی فراهانی است. ایجاد اکوسیستم هتلداری دیجیتالی مبتنی بر مدیریت کانال‌های توزیع داده توسط ساسان کرمی از شرکت عدل‌آفرینان ماندگار ارائه خواهد شد. نوآوری گذرگاه ارتباطی فرایند مبتنی بر پلتفرم باز، عنوان ارائه امید ترابی از شرکت توسن است. نوآوری دیجیتال در بانک ایران زمین توسط مهران باوند سوادکوهی ارائه می‌شود. نوآوری فینوتک عنوان سخنرانی نیما نامداری از شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا است. ایجاد پلتفرم کسب‌وکار به کسب‌وکار B2B کشوری نیز عنوان سخنرانی فردوس باقری از شرکت توسن است. تلویزیون تعاملی را محسن احمدی از شرکت سامانه‌های هوشمند آسمان ارائه خواهد داد. معرفی و ارائه تجربه پیام‌رسان اجتماعی بانکی بله از بانک ملی، عنوان ارائه مصطفی رادمرد است.»

او در پایان با اشاره به مراسم اختتامیه گفت:«در مراسم اختتامیه ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با موضوع نقش فناوری‌های دیجیتالی در تحول صنعت مالی به سخنرانی خواهد پرداخت. و درنهایت موضوع سخنرانی بنده روندهای نوین و چالش‌های جدی تحول دیجیتال در سازمان‌ها است که با ارائه گزارش جایزه، از برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال تقدیر خواهد شد.»

1 دیدگاه
  1. SMHN می‌گوید

    واقعا تلاش های دکتر شامی زنجانی در حوزه تحول دیجیتال ستودنیه! به معنای واقعی پیشرو این حوزه در کشور هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.