راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه های کشور مبتنی بر برداشت مستقیم از طریق سامانه NSPAY توسن امکان‌پذیر شد

از ۲۸ اسفندماه و در آستانه تعطیلات نوروزی، فرآیند پرداخت نقدی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه تهران ساوه، تهران قم، کرج قزوین و قزوین زنجان صرفاً به صورت الکترونیکی قابل پرداخت است. در این راستا سامانه پرداخت بدون توقف «NSPAY» توسط شرکت توسن راه‌اندازی شده است. این سامانه مبتنی بر محصول برداشت مستقیم پیمان و بر روی پلتفرم بوم توسن عرضه شده است. برای اینکه با نحوه فعالیت و راه‌اندازی این اپلیکیشن آشنا شویم با همایون محبوبی، مدیر اجرایی بوم گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم که مشروح آن در ادامه آورده می‌شود.

مدیر اجرایی بوم با اشاره به پروژه پرداخت الکترونیکی عوارض توسط کنسرسیوم سپندار گفت: «شرکت توسن به عنوان یکی از اعضای این کنسرسیوم عملیات صادرکنندگی سپندار را تحت برند NSPAY آغاز کرده است.»

او درباره نحوه پرداخت عوارض آزادراهی از طریق این سامانه گفت: «این سامانه از طریق سایت NSPAY.IR قابل دسترسی عموم است. شیوه استفاده هم به این صورت است که رانندگان ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده و پس از احراز هویت با شماره موبایل کد ملی، پلاک خودرو خود را ثبت کنند. در انتهای فرآیند ثبت نام، باید پلاک‌ها به حساب بانکی فرد متصل شود. در این بخش فرد با انتخاب روش برداشت مستقیم پیمان و انتخاب بانک خود شماره حساب خود را جهت کسر عوارض ثبت می‌کند. کسر هزینه عوارض هنگام تردد در آزادراه‌ها از طریق حسابی که کاربر اعلام کرده، انجام خواهد شد.»

به گفته محبوبی، بانک‌های انصار، دی، ایران ‌زمین و اقتصاد نوین در حال حاضر به NSPAY متصل شده‌اند و قرار است قبل از آغاز سال نو چند بانک دیگر هم به این سامانه اضافه شوند.

همچنین برای مشتریانی که بانک آنها به صورت برداشت مستقیم فعال نیست، امکان پرداخت به صورت خود اظهاری و از طریق درگاه پرداخت فراهم شده است. روال ثبت به همان شیوه قبلی است. تنها تفاوت کار در این است که کاربر قبل از حرکت، مسیرهایی که قصد تردد را دارد انتخاب می‌کند و پرداخت را انجام می‌دهد.

13 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام خسته نباشید،خیلی عالی بود،

  2. مهندس می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید ما از عوارض زنجان تهران بدون اینکه بدونیم عوارض رو باید به صورت پیش پرداخت الکترونیکی واریز کنیم رد شدیم الان چطور باید واریز کنیم؟

    1. علی می‌گوید

      از طریق اینترنت با وارد شدن به NSPAY و ثبت نام که اونجا توضیح داده و خیلی هم راحت است

    2. مریم صارمی می‌گوید

      من ازعوارضی تهران ساوه رفتم نمیدونم باید چکارکنم

  3. سالار می‌گوید

    ما که در فرانسه زندگی میکنیم و امکانات اینجارو میبینم واقعا تعجب کردم از این مدل عوارض گرفتن در ایران.در کشورهای اروپایی که خودشون صاحب علم و تکنولوژی هستن ما بصورت نقدی یا کارت اعتباری یا الکترونیک که با نصب برچسب همراهه عوارض پرداخت میکنیم. تنها از طریق پلاک به نظرم خطای بالایی داره . اگه روش خوبی بود اینجا از ما زرنگ تر هستن.

  4. علی می‌گوید

    واقعا خسته نباشید مدیران راه ! اگر فکر کردن مشکله مشورت با مردم حتی کوچه بازاری ها هم راه حل بهتر ی نشانتان میدهد

  5. مرتضی نقره زاد می‌گوید

    سلام وقتی وارد سایت میشویم سیستم قطع میشود اتصال ایمن برقرار نشد نوشته میشود لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

  6. امیرحمزه یگانه خرمی می‌گوید

    ممنون بابت ابن کارتون

  7. ناشناس می‌گوید

    پرداخت راحت و عالی بود سپاس

  8. محمود می‌گوید

    سلام، دقت كنيد كه تمام سايت‌ها و نرم افزارها فقط دارن مجموع بدهي رو گزارش مي‌دن، در حالي كه هر مجموعي يك ريزي(DETAIL) داري، مثل ريز تخلفات رانندگي، شايد من به بعضي از موارد اعتراض داشته باشم، شايد يكي داره با پلاك دستكاري شده براي من هزينه مي‌ندازه، شايد نرخ عوارض 500 تومن رو دارن 5000 تومن مي‌گيرن، شايد يك تردد رو دوبار ميشمارن، و هزار اشكال ديگه.
    برادر من شما اگه به سيستمت مطمئني ريزشو بده.

  9. سیداکبرموسویakb می‌گوید

    عالی

  10. سيد می‌گوید

    سلام براي من پيام اومد مالک خودرو به شماره …پيش از جريمه نسبت به پرداخت عوارض زنجان قزوين اقدام کنيد والا به خدا من تاحالا توي اين مسير نرفتم اصلا نمي دانم کجاست نمي دانم چيکار کنم تلفن ازاد راه را کسي نداره برام بفرست

  11. کیومرث فکری می‌گوید

    سلام خسته نباشید بسیار کار خوبی هست وای بروز کسیکه اصلا نمیدونه اینترنت چیست فقط یک گوشی 100هزاری داره برای جواب دادن تلفن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.