راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به دنبال افزایش درآمد بانک‌ها باشیم / سخنرانی فائز، معاون شرکت خدمات انفورماتیک در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک

فرهاد فائز، معاون شرکت خدمات انفورماتیک در سخنرانی خود با عنوان «بررسی نظام کسب‌وکاری بانک‌ها در ایران» از راه‌های افزایش درآمد بانک‌ها گفت. سخنرانی او در دومین روز از هفتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت در سالن VIP برگزار شد و درباره راهکارهای افزایش درآمد بانک‌ها بود.

معاون شرکت خدمات انفورماتیک گفت: «باید به دنبال افزایش درآمد بانک از طریق سرویس‌ها و کارمزدهای خاص از جمله کارمزد نگهداری حساب بانکی باشیم.»

به گفته فائز در شرایط فعلی همه‌چیز در حال تحول است و اخبار موجود در خصوص بانک‌ها نشان می‌دهد با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. بنابراین حال بانک‌ها این روزها مساعد نیست و برای بهبود آن‌ها به اصلاحات نیاز داریم.

او با بیان اینکه برخی بانک‌ها سرویس‌هایی طراحی کرده‌اند که از آنها استفاده نشده، گفت:‌ «سیستم بانکی باید خود را در اعطای کارت‌های اعتباری متوازن، هزینه‌ها و درآمدها اصلاحاتی ایجاد کنند تا با شرایط فعلی و دیجیتالی هماهنگ باشند.»

معاون شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه بانک‌ها دارای درآمدهای مشاع و غیرمشاع هستند، خاطر نشان کرد: «در ایران درآمد مشاع از ٧٥ درصد تا ٩٠ درصد است و حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد نیز درآمدهای غیرمشاع داشتند، در حالی که در دنیا این ارقام برعکس است. در نتیجه باید بتوانیم درآمدهای غیرمشاع را که پایدار هم هستند افزایش دهیم.»

او با انتقاد به تعداد بالای شعب بانکی و مقایسه آن با دنیا، ‌گفت:‌ «تعداد دستگاه‌های ATM ما نیز با دنیا متفاوت است و باید در دنیای امروز و دیجیتالی شدن بانک‌ها این موارد را در راستای کاهش هزینه‌ها اصلاح کنیم.»

فائز با بیان اینکه بانک‌ها نباید وارد کارهای غیر تخصصی شوند و بهتر است تنها به بانکداری بپردازند، اظهار داشت:‌ «در فضای فعلی این تصور وجود دارد که موبایل و اینترنت خیلی مورد توجه است، ولی همچنان بیشتر کارهای بانکی مردم از طریق دستگاه‌های کارتخوان انجام می‌شود. این روند باید تغییر کند.»

او در پایان گفت:‌ «باید به دنبال افزایش درآمد بانک از طریق سرویس‌ها و کارمزدهای خاص از جمله کارمزد نگهداری حساب و موارد اینچنینی باشیم تا بانک‌ها نیز درآمدهای خود را افزایش دهند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.