راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رولند گونو، عضو هیئت مدیره اوساکو فایننشال لندن در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک از رگ‌تک گفت

در دومین روز از هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، پنل رگ‌تک در سالن سعدی برگزار شد. رولند گونو، عضو هیئت مدیره اوساکو فایننشال لندن سخنران این پنل بود و داوود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، محمدرضا روشن‌نژاد، معاون توسعه و نظارت شرکت شاپرک، محمد کشته‌گر، مدیر تحقیق و توسعه بانک خاورمیانه و نیما نامداری، معاون طرح و برنامه شرکت ارتباط فردا از اعضای این پنل بودند. نیما امیرشکاری نیز، مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی مدیریت این جلسه را به عهده داشت.

رولند گونو در سخنرانی خود درباره مفهوم تطابق‌پذیری گفت: «تطابق‌پذیری به زبان ساده به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در میان شرکت‌های مختلف با یک سری تعهدات و دستورالعمل‌های مشخص دنبال می‌شود.»

به گفته گونو اگر یکی از اعضا یا نهادهای رگولاتوری محسوب می شوید یا از یکی از بازیگران فین‌تک به حساب می‌آیید به هر حال به تکنولوژی نیاز دارید تا بتوانید تعهدات خود را به شکلی هماهنگ به اجرا درآورید.

رولند گونو در سخنرانی خود درباره سیستم‌های تطابق‌پذیری نظام‌های پرداخت به این نکته اشاره کرد که عملکرد نظام‌های پرداخت در بازار داخلی همگی به این نکته باز می‌گردد که ما با چه دستورالعمل‌هایی حرکت کنیم. او گفت: «این دستورالعمل‌ها نه تنها شیوه کسب‌و‌کار ما که حتی روش‌های پرداخت را نیز تحت الشعاع خود قرار داده‌اند. مسئله اینجاست که هرچند فین‌تک‌ها در حوزه فناوری به نوآوری‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند، اما نباید فراموش کنیم که برای موفقیت در عملکرد فین‌تک‌ها نیز باید از دستورالعمل‌های هماهنگی پیروی کنیم.»

گونو در ادامه صحبت‌های خود به لزوم دستیابی به دستورالعمل‌های یکسان برای مقابله با پولشویی، اقدامات تروریسی و فرار از مالیات در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: «در این فضا، جمع‌آوری داده از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. ما یک سری قوانین حمایت از داده را در فضای آفلاین طراحی کرده‌ایم که در ارتباط با فضای سایبر هم باید بتوان از آنها استفاده کرد.»

او با بیان این نکته که حوزة تطابق‌پذیری در جهان امروز حوزه‌ای بسیار گسترده است و سازمان‌های بین‌المللی بسیاری را با خود درگیر کرده، ادامه داد: «در این حوزه یکی از مهم‌ترین کارهایی که رگ‌تک‌ها دنبال می‌کنند، بروز نگه داشتن اطلاعات و توجه به تغییرات قانون‌گذارانه است. توجه به این تغییرات باعث می‌شود آنها بتوانند مخاطرات تطابق‌پذیری را مشخص کرده و به تعهدات قانون‌گذار در مراحل مختلف توجه کنند.»

سخنران این نشست در تعریف شرکت‌های رگ‌تک گفت: «رگ‌تک‌ها شرکت‌هایی هستند که روی تکنولوژی‌های مرتبط با تطابق‌پذیری کار می‌کنند و سعی دارند هزینه‌های مربوط به این امر را کاهش دهند. نکته اینجاست که در سال‌های گذشته و مخصوصا در سال ۲۰۰۸ که جهان رکود بزرگ اقتصادی را تجربه می‌کرد، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، هزینه فوق‌العاده‌ای صرف این تطابق‌پذیری کردند و رگ‌تک‌ها تلاش می‌کنند از این هزینه‌ها بکاهند. البته این شرکت‌ها دربرگیرنده هزینه اصلاح این مسائل و مشکلات نیز به شمار می‌روند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.