راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین رتبه ششم حجم گردش روزانه بین ارزهای رایج جهان را دارد

به گزارش بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، بیت‌کوین ششمین ارز در دنیا است که بیشترین میزان گردش را دارد. بر اساس این گزارش، بیت‌کوین با پشت سر گذاشتن پوند انگلیس، روبل روسیه و وون کره‌جنوبی این رتبه را به خود اختصاص داده است.

باتوجه به قیمت کنونی بیت‌کوین که 11 هزار و 527 دلار است، می‌توان به این نتیجه رسید که ارزش تمام بیت‌کوین‌های در گردش موجود، 180 میلیارد دلار است. با اینکه این آمار بسیار قابل توجه است، اما باید گفت که با رسیدن قیمت بیت‌کوین به 1500 دلار، این ارز رمرنگاری‌شده می‌تواند از روپیه هم پیشی بگیرد.

البته نباید از دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده هم غافل شد. در این رده‌بندی، اتریوم در رتبه 17 و بیت‌کوین کش در رتبه 20 جای دارد. البته باید گفت که این آماروارقام به‌شدت تغییرپذیر هستند؛ چراکه ارزش اسکناس‌های در گردش، نشان‌دهنده ارزش کلی یک ارز نیست.

با این‌حال چنین مواردی نشان‌دهنده قدرت قابل‌توجه بیت‌کوین در حوزه تعاملات ارز است. پیش از این تحلیلگران از قدرت بالای عملیاتی ارزهای رمزنگاری‌شده گفته بودند و نسبت به از دست رفتن سهم بازار بانک‌ها از بازار رمیتنس جهانی به آنها هشدار داده بودند.

تخمین‌ها از تصرف حدود ۲۵٪ از سهم بازار  ۵۰۰میلیارد دلاری رمیتنس جهانی توسط بیت‌کوین خبر می‌دهند.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.