پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
توسط ایران کیش منتشر شد: پژوهشنامه مدیریت تأمین خدمات پرداخت
شرکت کارت اعتباری ایرانکیش با همکاری پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران، گروه صنایع فناوری اطلاعات و دانشکده مهندسی صنایع پژوهشنامهای با عنوان «مدیریت تأمین خدمات پرداخت» منتشر کرده است. صادق فرامرزی، عباس کرامتی، محمد لریان فرد، وحید صیامی و نیما نوح پیشه از مؤلفان این پژوهشنامه هستند که در 423 صفحه تهیه و تنظیم شده است.
این پژوهشنامه چهار بخش اصلی دارد. در بخش اول مفاهیم کلی و مقدماتی نوشته شده که در آن مقدمهای در پول، بانکداری و بانکداری الکترونیک آمده و همچنین نگاهی به صنعت پرداخت الکترونیک داشته است.
بخش دوم به صورت اختصاصی به مباحث مدیریتی در صنعت پرداخت در کشور میپردازد و شرایط داخلی ار مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد. مدیریت در خدمات پرداخت از دیدگاههای متفاوت و مختلفی بررسی میشود. به عنوان مثال مدیریت خدمات پرداخت از دیدگاه علم مدیریت و سازمان بررسی میشود. همچنین شش مفهوم دیگر کارآفرینی سازمانی، مسئولیتهای اجتماعی، مدیریت ریسک، مدیریت دانش، مدیریت پروژه و مدیریت استاندارد در حوزه تأمین خدمات پرداخت تعریف و تحلیل میشوند و در فصل دیگری هم مؤلفان به قواعد کنترلی خدمات پرداخت بانکی و پرداخت در کشور پرداختهاند.
فصل چهارم کتاب، مدیریت خدمات پرداخت از دیدگاه علم مدیریت و سازمان اصلیترین مبحث این پژوهشنامه است و فصلهای بعدی برهمین اساس تنظیم شدهاند.
بخش سوم وسعت نگاه را جهانی میکند و به صنعت پرداخت در سطح جهانی میپردازد. این بخش دو فصل مجزا دارد و در یکی از آنها استاندارد EMV به عنوان رسانه جهانی پرداخت معرفی میشود و در فصل دیگر معیارهای جهانی انتخاب تأمینکننده خدمات پرداخت تشریح می شوند.
بخش نهایی پژوهشنامه آینده صنعت پرداخت را بررسی میکند و ابتدا مؤلفان برنامه پیشنهادی خود را در دوران پساتحریم به صنعت پرداخت ارائه میکنند و بعد به آیندهپژوهی در سازمانهای تأمینکننده خدمات پرداخت میپردازند. به عقیده آنان آینده پیشروی صنعت پرداخت را میتوان به هشت سطح تقسیمبندی کرد: سطح صفر، آینده قابلتصور در حوزه زیرساخت فناوری مخابراتی، سطح یک، آینده قابل تصور در حوزه زیرساخت فناوری شبکه و ارتباطات، سطح دو، آینده قابل تصور در حوزه فناوریهای پایه سخت افزاری، سطح سه، آینده قابل تصور در حوزه فناوریهای پایه نرمافزاری، سطح چهار، آینده قابل تصور حقوقی و قانونی، سطح پنج، آینده قابل تصور در حوزه شبکههای اجتماعی، سطح شش، آینده قابل تصور در حوزه پرداخت بینالمللی و پرداخت فرامرزی و در نهایت سطح هفت، آینده قابل تصور آینده قابل تصور در حوزه نحوه تعریف خدمات پرداخت.
مخاطبان این پژوهشنامه را مدیران حوزه نظام پرداخت یا سیستم بانکی، محققان و استادان دانشگاهی تجارت الکترونیک و بانکداری، کارشناسان و فعالان صنعت پرداخت تشکیل میدهند و هرکدام به نحو جداگانهای میتوانند از متن پژوهشنامه استفاده ببرند. علاقهمندان به مطالعه این پژوهشنامه میتوانند این کتاب را از روابطعمومی شرکت ایرانکیش دریافت کنند.