راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فردا اپل در رویداد سالانه خود برای پرداخت چه چیز جدیدی روی می‌کند؟

رویداد سپتامبر 2017 اپل، فردا 12 سپتامبر (21 شهریورماه)، برای اولین بار در مکان جدید شرکت اپل در کوپرتینو کالیفرنیا، به اسم Steve Jobs Theater برگزار می‌شود.

مکان جدید برگزاری رویداداپل، جایی برای نشان‌ دادن فصل جدیدی از محصولات اپل است؛ محصولات جدیدی که ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدتری را هم همراه دارد.

در این رویداد قرار است تعدادی از محصولات و سرویس‌های جدید اپل رونمایی شوند تا به بسیاری از شایعه‌هایی که در این‌باره وجود داشت، مهر تأیید یا رد بزنند.

ما پیش‌تر در راه پرداخت، گزارشی از ویژگی‌های پرداختی احتمالی سری جدید آیفون اپل، منتشر کردیم (+) ولی تا زمان برگزاری خود رویداد، نمی‌توان از صحت و واقعیت این اخبار و حواشی اطمینان کامل داشت.

در خبرها آمده است که در رویداد سپتامبر اپل، قرار است از سه مدل تلفن همراه iPhone 8، iPhone 8 plus و مدل پرمیوم به اسم iPhone X رونمایی شود. دلیل نام‌گذاری محصول جدید اپل ممکن است به خاطر این باشد که از زمان ورود محصولات آیفون تا به امروز، 10 سالی است که می‌گذرد وهم‌زمانی دهمین سالگرد ورود این آیفون‌ها به بازار، با برگزاری رویداد اپل، می‌تواند بهانه خوبی برای گذاشتن عنوان X روی آیفون جدید اپل باشد.

البته اگر بخواهیم از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم که چرا بعد از مدل iPhone 8 خبری از iPhone 9 نبود و همچنین با یادآوری این موضوع که مایکروسافت هم بعد از ویندوز 8، ویندوز 10 خودش را به بازار معرفی کرد، نتیجه‌ای که می‌شود از این‌ها گرفت این است که شاید اصلا شرکت‌های فناوری علاقه چندانی به عدد 9 ندارند!

مسلما محصولاتی که اپل برای رونمایی در رویداد خود درنظر گرفته، هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های ظاهری و فنی جدیدی دارند؛ ویژگی‌هایی که برای خیلی‌ها، چه آن‌ها که از طرفداران پروپاقرص محصولات اپل هستند و چه آن‌هایی که دورادور فقط می‌خواهند بدانند این شرکت چه درآستین دارد، جالب و هیجان‌انگیز است.

یکی از این ویژگی‌های جذاب، حداقل برای ما، بحث پرداختی محصولات جدید اپل است. همان‌طور که در ابتدای متن هم گفتیم، پیش‌تر شایعه‌هایی درباره ویژگی‌های پرداختی احتمالی آیفون اپل در گوشه‌وکنار منتشر شده بود، اما یکی از این شایعاتی که مهر تأیید رویش خورده، مربوط به ویژگی تشخیص چهره به نام Face ID است که جاگزین اثر انگشت برای باز کردن قفل صفحه و همین‌طور تأییدیه پرداخت از طریق اپل‌پی است.

به عبارت دیگر، کاربران برای اینکه بتوانند پرداخت از طریق اپل‌پی خودشان را با موفقیت تکمیل کنند، می‌توانند با کمک دوربین دستگاه خود و اسکن سه‌بعدی چهره خود، این کار را به‌راحتی انجام دهند.

همه این‌ها باعث شده تا کار با این محصولات لذت‌بخش‌تر شود اما در مقابل، تأثیری که روی قیمتش گذاشته شاید خیلی‌ها را از این لذت محروم کند. در خبرها آمده است که قیمت احتمالی این محصول چیزی بین 1000 تا 1200 دلار شده است.

آیفون تنها محصولی نیست که در این رویداد از ویژگی‌های جدید آن رونمایی می‌شود، بلکه محصولات دیگری مانند Apple Watch، Apple TV نیز دست پر خواهند آمد.

هرچند که رویداد سپتامبر اپل، تنها مکانی نیست که اپل قصد رونمایی از محصولات جدیدش را دارد، بلکه به گفته خود شرکت، در پاییز امسال هم قرار است خبرهای تازه و هیجان‌انگیز دیگری از محصولات HomePod و iMac Pro این کمپانی بشنویم.

رویداد سپتامبر 2017 اپل، در ساعت 10 صبح محلی و به وقت ایران، 9 و نیم شب سه‌شنبه برگزار می‌شود. کسانی که تمایل به دیدن این برنامه به‌طور زنده دارند، می‌توانند از طریق سایت اپل و البته به وسیله یکی از محصولات اپل، مانند آیفون، آی‌پد، مک، اپل تی‌وی و …. آن را مشاهده کنند.

منبع: Bloomberg، CNet و Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.