راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با 7 قابلیت پرداختی احتمالی در آیفون 8 اپل آشنا شوید

هرچه این روزها خبرهای بیشتری درباره محصول جدید اپل به نام iPhone 8 منتشر می‌شود و در هر موقعیتی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب و جدید می‌شنویم، به همین میزان هم شایعاتی درباره قابلیت‌های جدید پرداختی این محصول از گوشه و کنار شنیده می‌شود که در ادامه شما را با هفت مورد از این قابلیت‌های iPhone 8 آشنا می‌کنیم.

 

پرداخت با چهره

انتظار می‌رود که در سری جدید گوشی‌های آیفون اپل، سیستم تشخیص چهره به اسم Pearl ID وجود داشته باشد که از این سیستم برای انجام پرداخت استفاده شود. قابلیت Pearl ID این است که می‌تواند چندین چهره را پشتیبانی کند و همچنین از آن به‌عنوان بخشی از سیستم احراز هویت چندعاملی استفاده کرد که از گزینه شناسایی با اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند.

به گفته شرکت، اپلیکیشن‌های واسط هم می‌توانند به سیستم Pearl ID برای انجام تشخیص چهره دسترسی کامل داشته باشند.

 

iMessage در مقابل اپل‌پی

اپل دارد روی قابلیت پرداخت فردبه‌فرد خود روی اپلیکیشن‌های پیام‌رسانش روی نسخه به‌روزشده iOS 11 کار می‌کند. این راهکار به‌خاطر اینکه با بخش پیام‌های فرد ادغام شده، راه‌حل بسیار ساده و آسانی است. شما می‌توانید با اثر انگشت خود، احراز هویت شوید و زمانی که از طریق اپلیکیشن iMessage پولی دریافت کنید، این مبلغ مستقیما به کارت Apple Pay cash واریز می‌شود.

هرچند که ورود اپل به حوزه پرداخت‌های فردبه‌فرد کمی دیر شده و در این بازی، با رقیبان سفت‌وسختی مواجه است. برای مثال اپلیکیشن ونمو پی‌پل، یکی از بزرگ‌ترین رقبا به شمار می‌رود.

 

Apple Pay Cash Card

قابلیت پرداخت فردبه‌فرد اپل به این صورت است که پول از حساب اپل‌پی شخص برداشت می‌شود اما نیازی نیست که گیرنده برای دریافت این پول، در کیف پول موبایلی اپل ثبت‌نام کرده باشد و به‌جایش این پول می‎تواند به کارت مجازی Apple Pay Cash card واریز شود.

البته این جمله که اپل‌پی بیشترین کیف پول موبایلی مورد استفاده بین افراد است، شاید جمله پر اغراقی باشد. تحقیقات اخیر First Annapolis نشان می‌دهد که تنها 8 درصد کسانی که آیفون دارند، مرتبا از اپل‌پی در فروشگاه‌ها برای انجام پرداخت خود استفاده می‌کنند.

کارت Apple Pay Cash، کاملا مجازی است و با استفاده از این کارت، دیگر نیازی به داشتن یک حساب بانکی یا یک کیف پول مجزا نیست.

اضافه کردن سیستم P2P به اپلیکیشن iMessage، شاید تهدیدی برای بانک‌ها به حساب آید، اما نمی‌توان از این واقعیت گذشت که راهی برای ورود به تراکنش‌های خرد است. کیف‌پول‌های علی‌پی و وی‌چت تواستند در سال 2016 به مبلغ 2.9 هزار میلیارد دلار برسند و هر دوی این راهکارهای پرداختی از دل پلتفرم‌های پیام‌رسان برآمده بودند.

 

Blue bar

اپل قصد دارد تا برنامه «Bleu bar» را روی صفحه نمایش آیفون قرار دهد. این اقدام اپل زنگ خطری برای خرده‌فروشان و بانک‌ها است تا بحث داده‌های مکانی خودشان را بیشتر و بهتر بهبود بخشند.

درواقع هدف اپل از تغییری که می‌خواهد در داده‌های مکانی سیستم iOS 11 خود ایجاد دهد این است تا کاربران بتوانند تا کسب‌وکارهای قانونی را که برایشان پیام‌های تبلیغاتی می‌فرستند از دیگر کسب‌وکارها تشخیص دهند. البته استفاده از این قابلیت تشخیص موقعیت می‌تواند میزان مصرف باتری را به‌شدت افزایش دهد.

بانک‌ها و خرده‌فروشان از داده‌های مکانی استفاده می‌کنند تا بتوانند به مشتریانشان پیشنهادات مبتنی بر موقعیت ارسال کنند و یا زمانی که نزدیک فروشگاهی که پرداخت‌های موبایلی پذیرش می‌کند شوند، به آن‌ها پیام هشدار ارسال کند.

این کار می‌تواند به نفع توسعه‌دهندگان و فروشندگانی باشد که روی موقعیت‌یابی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. اگر این محصول در نسخه جدید اپل ارائه شود، گام درست و مناسبی در این صنعت برداشته است.

 

اپل با NFC چه می‌کند

تقریبا می‌شود گفت که NFC از سال 2003 وارد بازار شده است. نگرش جدید اپل به موضوع NFC که با محدودیت کمتری نسبت به قبل همراه است، حکم یک نعمت بادآورده را برای شرکت‌های توسعه‌دهنده کیف پول‌های موبایلی دارد اما به‌هرحال بایست در رابطه با حمایت و پشتیبانی اپل از فناوری NFC به‌شدت هشیار و محتاط بود. همچنین مثل اینکه قرار است اپل پشتیبانی بومی برای اسکن کدهای QR نیز ارائه دهد.

 

آماده برای رشد جهانی

اپل اعلام کرده است تا پایان امسال، سرویس اپل‌پی را در دانمارک، فنلاند، سوئد و امارات نیز راه‌اندازی خواهد کرد و پیش از نیز در کشورهای ایرلند و تایوان نیز فعال‌سازی شده بود. با تمام این‌ها می‌توان گفت که کیف پول موبایلی اپل در 19 بازار در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

به گفته مدیر ارشد مالی شرکت، اپل‌پی در خط مقدم پرداخت‌های غیرتماسی NFC قرار دارد و نزدیک به 90 درصد تراکنش‌های جهانی پرداخت NFC را پوشش می‌دهد.

 

نقشی که دوربین ایفا می‌کند

اپل این روزها زیاد درباره واقعیت افزوده در سیستم iOS 11 صحبت می‌کند که با ویژگی‌های جدیدی نیز همراه است. برای مثال اپلیکیشن Apple Notes به‌راحتی می‌تواند هرگونه مدرکی را اسکن کند و این امکان را به کاربر بدهد تا حتی امضایش را نیز از طریق صفحه نمایش لمسی به آن مدرک اضافه کند.

از زمانی که تلفن‌های همراه هوشمند وارد بازار شدند، دوربین به‌عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر در فرایند پرداخت بود. یکی از اولین و بحث‌برانگیزترین و همین‌طور مفیدترین ویژگی‌های بانکداری همراه، قابلیت دریافت سپرده از راه دور بود که این امکان را فراهم می‌کرد تا عکس چک، حکم خود چک فیزیکی را داشته باشد.

همچنین مسترکارت نیز به‌تازگی از دوربین‌های تلفن همراه برای احراز هویت پرداخت با سلفی در تجارت الکترونیکی استفاده کرد.

قابلیت واقعیت افزوده اپل امکان جمع‌آوری آنی اطلاعاتی که دوروبر ما در سراسر دنیا وجود دارد را می‌دهد. قابلیت تشخیص چهره اپل هم نه‌تنها شکل مستحکم‌شده‌تری از احراز هویت کاربر را در پرداخت‌های کارتی یا بدون کارت ایفا می‌کند، بلکه این امکان را برای فروشنده نیز فراهم می‌کنند تا شناخت بیشتر و بهتری از مشتریانش داشته باشد.

منبع: Payments source

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.