راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برنامه‌های جدید Paytm و آمازون برای رقابت در بازار پرداخت هند

شرکت تجارت الکترونیک و پرداخت الکترونیک Paytm که بانک پرداختی هم اخیرا افتتاح کرده است، دارد کم‌کم روی جا انداختن اسکن کدهای QR برای مردم هند کار می‌کند و این در حالی است که آمازون‌پی کیف پول دیجیتالی خودش را در بازار هند راه‌اندازی کرده است.

شرکت Paytm که جزو شرکت‌های برتر پرداخت مبتنی بر کدهای QR هند است، حالا قابلیت جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار داده تا بتوانند هر کد QR غیر Paytm را هم اسکن کنند.

شرکت Paytm در سال 2010 تأسیس شد و طی این هفت سال فعالیت توانست بیش از پنج میلیون فروشنده، از دست‍فروشان کنار خیابانی گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ را پوشش دهد تا از پلتفرم این شرکت برای انجام تراکنش‌های پرداختی‌شان استفاده کنند.

دیپاک آبوت (Deepak Abbot) معاون ارشد شرکت Paytm دراین‌باره گفت:

«آخرین قابلیت و سرویس ما این امکان را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند تا با استفاده از اپلیکیشن Paytm، بتوانند تمام کدهای QR موجود در بازار را اسکن کنند.»

این شرکت امیدوار است تا به کمک این پروژه بتواند عادت اسکن کردن کدهای QR راکم‌کم در میان هندی‌ها جا بیندازد؛ چراکه معتقد است استفاده از کدهای QR راحت‌ترین روش برای پیدا کردن و خرید محمصول موردنظر برای افراد است.

از طرفی، آمازون‌پی هم کیف پول دیجیتالی خودش را در هند راه‌اندازی کرد تا بتواند با بازیگران ثابت این صنعت مانند راهکار PhonePe شرکت Flipkart و همین‌طور Paytm وارد رقابت شود.

از قابلیت‌های کیف پول دیجیتال آمازون‌پی این است که می‌تواند پول را درون خودش ذخیره کند و دیگر آن را به سمت کارت‌های هدیه منتقل نمی‌کند. البته در همین رابطه باید گفت مزیتی که کیف پول‌های الکترونیکی نسبت به کارت‌های هدیه دارند این است ک این کیف پول‌ها هیچ‌گونه تاریخ انقضایی ندارند. همچنین مشتریان با استفاده از کیف پول‌های آمازون‌پی می‌توانند بیرون از فروشگاه‌های آمازون و در دیگر فروشگاه‌ها نیز خرید انجام دهند.

به‌تازگی شرکت آمازون، یک سرمایه‌گذاری 202.6 میلیون دلاری در بخش پرداخت خود در هند انجام داده است.

منبع: Banking technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.