راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حجم تراکنش‌های پرداختی هند به 860 میلیون تراکنش در ماه رسید

بر اساس اطلاعات منتشرشده از طرف بانک مرکزی هند (RBI)، میزان تراکنش‌های دیجیتال در این کشور در ماه گذشته، با 2 درصد افزایش، به 859.2 میلیون تراکنش رسید.

میزان پرداخت‌های دیجیتال در هند، طی چند ماه گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است و از طرفی، افزایش تراکنش‌های کیف پول و پرداخت‌های کارتی، به‌طور عمده در کاهش میزان چرخش پول نقد در این کشور تأثیر گذاشته است.

در ماه گذشته، یعنی ماه جولای، کشور هند شاهد اتفاقات بسیار خوبی در عرصه پرداخت‌های دیجیتالی بوده است. کیف پول‌ها با ابزارهای پرداختی از پیش پرداخت‌شده، در ماه جولای نسبت به ماه قبل، 5 درصد رشد داشته و از 84.7 میلیون تراکنش به 88.7 میلیون تراکنش رسیده است.

اما علاوه‌بر بحث کیف پول‌ها، رابط پرداخت‌های یکپارچه (UPI) نیز رشد بسیار خوب 11.7 درصدی در ماه جولای داشته است و در مقایسه با 10.2 میلیون تراکنش در ماه ژوئن، به 11.4 میلیون تراکنش در ماه جولای رسید.

البته باید گفت که پرداخت‌های انجام‌شده از طریق کارت‌های نقدی روی پایانه‌های فروش، از عوامل بسیار مهم و اصلی در رشد این نوع پرداخت‌ها بوده است. در همین خصوص باید گفت که تراکنش‌های کارت‌های نقدی، تقریبا رشد ماهانه 1.7 درصدی دارند و از 232.4 میلیون تراکنش در ماه ژوئن، به 236.4 میلیون تراکنش در ماه جولای رسید.

منبع: Payments Cards and mobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.