راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا نسل میلنیال فین‌تک را دوست دارند؟

جورج هپبورن – مترجم: افسانه آتش‌افروز؛ ماهنامه عصر تراکنش / آیا می‌دانستید نسل میلنیال متنوع‌ترین نسل از نظر قومیتی هستند؟ ما بیش از والدینمان عمر می‌کنیم و بالقوه شادتر هستیم. ما بیش از هر چیزی به دنبال شادی و کیفیت زندگی هستیم، مصرف‌گرایی را رد کرده‌ایم و برای مالکیت ارزش کمی قائلیم.

بااین‌وجود، در آمریکا و انگلیس کسب‌وکارها در انطباق مدل‌های خود با خواسته‌هایی که به‌زودی در اکثریت جمعیت شکل می‌گیرد، شکست خورده‌اند. فناوری مالی یا فین‌تک، راهی برای انقلاب در شیوهٔ سنتی ارائه خدمات مالی است. فرهنگ‌سازمانی هر شرکت همان چیزی است که کنترل را از دست بانک‌ها درآورده و به شما سپرده است. این مسئله با ارزش‌های نسل جوان به‌خوبی گره خورده است.

 

ما نمی‌خواهیم محدود باشیم

تولیدات فین‌تک، همان‌طور که بیمه و بانکداری تاکنون به ما سود رسانده‌اند، مفید هستند. ما نمی‌خواهیم تحت‌فشار تولیدات مالی کمر خم کنیم و در انجام آنچه می‌خواهیم محدود باشیم. همه ما اکنون وام‌های دانشجویی داریم که خیلی از ما را در بزرگ‌سالی‌مان هم همراهی می‌کنند.

نسل میلنیال، دسترسی به محصولات و خدمات را ترجیح می‌دهند. چیزهایی که به‌طور سنتی داشتیم مانند خانه، ماشین و موسیقی اکنون در مدل‌های مشوق به اشتراک‌گذاری در دسترس هستند و روی مالکیت خصوصی تأکید کمتری می‌شود. قابلیت ورود و خروج به خدماتی مانند GoCarShare، درخواست زیادی برای به اشتراک‌گذاری ایجاد کرده است.

 

ما دوست داریم همکاری کنیم

مطالعات نشان می‌دهند نسل میلنیال بیشتر بخشنده هستند و کمتر روی مالکیت تمرکز دارند. آن‌ها تأکید کمتری بر ایده‌های فردی و تمرکز بیشتری بر مفاهیم منافع جمعی دارند. خدمات فین‌تک در استفاده از شبکه‌های نظیر به نظیر یا شخص به شخص و پاداش همکاری واقعاً موفق هستند؛ این مسیر جدید مالی می‌تواند به‌زودی راه‌های قدیمی زائد را کاملاً مطرود کند. (اگر خوش‌شانس باشیم.)

 

بحران مالی ما را می‌ترساند

بحران اقتصادی 2008 در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از ما در آستانهٔ ورود به بازار کار بودیم. این موضوع شدیداً ما را ترساند و این ذهنیت را تقویت کرد که ممکن است ورود به بازار یک‌عمر طول بکشد، فهمیدیم به‌سختی می‌توان به بانک‌ها اعتماد کرد و از استفاده از خدمات آن‌ها لذت نمی‌بریم ـ در حقیقت ما واقعاً آن‌ها را دوست نداشتیم ـ آیا می‌دانستید بانکداری و بیمه مرتباً در دسته‌بندی صنایع منفور قرار می‌گیرند؟

این مسئله ما را به سمت موقعیتی هدایت می‌کند که به دنبال فناوری‌هایی برای تغییر شرایط بازار و به چالش کشیدن وضع موجود باشیم. نسل میلنیال بیش از روش‌های سنتی مالی به فراگیری فناوری‌های مالی جدید علاقه‌مندند.

 

ما با این فناوری بزرگ شده‌ایم

یکی از بزرگ‌ترین دلایل پذیرش سریع فین‌تک، راحت بودن ما با محصولات صرفاً فناورانه است. درحالی‌که والدین ما به دنبال برخورد رودررو با کسب‌وکارها هستند، ما از آن‌ها بیزاریم. ما از فاصله گرفتن از این مدل‌های کسب‌وکارها بسیار خرسندیم چون برای ما بیگانه‌اند. ما بخش عمده‌ای از خریدهای خود را آن‌لاین انجام می‌دهیم، چرا در مورد سرویس‌های مالی این‌گونه نباشد؟

 

این‌جاست که بماند

استارت‌آپ‌های فناوری‌های مالی به‌راحتی در طی چند ماه از دست می‌روند اما ماجرا به این سادگی نیست. چون این‌ها پوکمن گو یا بنی بابی نیستند. شرکت‌های هیجان‌انگیز جوانی مانند ترانسفروایز، کراودکیو بانک‌ها را از رده خارج می‌کنند و نحوهٔ زندگی ما را متحول می‌کنند.

مردم (و نه‌تنها نسل میلنیال) از خدمات مالی سنتی بانک‌ها و بیمه‌ها که به مشتریان تحمیل شده‌اند، بیزارند. این مسئله ممکن است ظاهر خوبی داشته باشد اما اکنون زمان واقعی تغییر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.