راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تبدیل‌شدن از استارت‌آپ به تک‌شاخ، به‌ کمک عنصر پرداخت

با دست‌اندازها و مشکلاتی که وجود دارد، می‌توان گفت تبدیل‌شدن از یک استارت‌آپ‌ فین‌تک به تک‌شاخ‌، مسیر نسبتا طولانی است؛ اما زمانی که این مسیر با عنصر پرداخت همراه باشد، شاید ادامه راه کمی هموارتر شود.

اما باید بدنید که داشتن فرایند پرداخت آنلاین، تنها نیمی از راه است و نیمه دیگر در گرو توانایی شرکت‌ها برای حفاظت از این پرداخت‌ها در مقابل کلاه‌برداری‌ها و دیگر اتفاقات ناخوشایند است.

هر روز که می‌گذرد، مقابله با تقلب و کلاه‌برداری‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و جای تعجب هم ندارد که در چند ماه گذشته، پلتفرم‌های پرداخت در سراسر دنیا به‌دنبال تقویت بیشتر امنیت خود در برابر جرائم سایبری بودند.

برای مثال شرکت Fiserv، ارائه‌دهنده بین‌المللی راهکارهای فین‌تک، ماه گذشته خبر از راه‌اندازی پلتفرم امنیت سایبری خود داد که به‌طور خاص برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی طراحی شده بود. این پلتفرم که با نام SecureNow معرفی شده، رفتارهای مشکوک را شناسایی کرده و مؤسسات را از این موارد آگاه می‌کند.

Airbnb، شرکتی است که شهرتش را به‌خاطر ایجاد شیوه جدیدی در پذیرش مسافر و هتل‌داری به‌دست آورده است. این شرکت، شیوه رزرو اتاق برای مسافران خود را تغییر داده و زیرساخت جدیدی ساخته است.

برخلاف بسیاری از پلتفرم‌ها، این شرکت تصمیم گرفته بود که فرایند پرداخت درون شرکتی خودش را داشته باشد. کپیل موخات (Kapil Mokhat) مدیر بخش پرداخت و همکاری Airbnb در این‌باره گفته است: «استفاده از یک فرایند پرداخت سفارشی، در رشد و توسعه سریع شرکت تأثیر بسزایی داشته است.»

موخات در ادامه گفت:

«از سال 2008 تا کنون رشدی که Airbnb داشته است باورکردنی نیست. اما با چالش‌هایی که پیش‌رو داریم، باید درباره شیوه پرداخت خود بازنگری می‌کردیم و طوری عمل می‌کردیم که کار ما را بهتر از قبل پیش می‌برد. البته این به این معنی نیست که ما در این زمینه با جاهای دیگری همکاری نمی‌کنیم، اما کلید و نکته اصلی این است که قدرت کنترل همه چیز دست خودمان باشد.»

برای آشنایی بیشتر با فرایند پرداخت در Airbnb می‌توانید در این قسمت کلیلک کنید.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.