راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام بخش‌ها جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری بانک‌های اروپایی دارند؟

به گزارش CB Insights، بانک‌های اروپایی بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خود را در حوزه‌های مدیریت ثروت، وام‌دهی، پرداخت، فناوری قانون‌گذاری، نرم‌افزار و زنجیره بلوک انجام می‌دهند.

این شرکت تحقیقاتی، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه فین‌تک بانک‌های برتر اروپایی را از سال 2012 تا 2017 مورد بررسی قرار داد و به نتایج جالبی رسید.

در سه ماهه اول سال 2017، شرکت‌های فین‌تک اروپایی با پشتوانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، توانستند 73 مورد سرمایه‌گذاری به ارزش 667 میلیون دلار به دست آورند.

طبق تحقیقات CB Insights، درحال‌حاضر، مجموع سرمایه‌گذاریی‌هایی که روی شرکت‌های فین‌تک در اروپا انجام شده است، کم‌کم دارد مرز 2.6 میلیارد دلار را رد می‌کند.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که بانک اسپانیایی سانتاندر (Santander)، بیشترین فعالیت سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک را نسبت به دیگر بانک‌های اروپایی داشته است. سانتاندر هم تمامی این فعالیت‌هایش را از طریق بخش سرمایه‌گذاری خود به نام Santander InnoVentures انجام می‌دهد.

از طرف دیگر، بانک‌های فرانسوی BPCE و Credit Mutuel و همین‌طور بانک انگلیسی Lloyds هیچ سرمایه‌گذاری به‌خصوصی در بخش استارت‌آپ‌های فین‌تک انجام نداده‌اند.

تحقیقات CB Insights و جدول بالا نشان می‌دهد که:

  • Santander، UBS و Deutsche Bank، بیشترین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را داشته‌اند.
  • برترین سرمایه‌گذار این تحقیقات، یعنی سانتاندر، حدود 13 مورد سرمایه‌گذاری روی 12 استارت‌آپ فین‌تک انجام داده است. بیشترین سرمایه‌گذاری این بانک، روی استارت‌آپ Kabbage و به مبلغ 135 میلیون دلار بوده است.
  • حوزه‌های مورد علاقه سانتاندر برای سرمایه‌گذاری، حوزه‌های مدیریت ثروت، وام‌دهی، پرداخت، فناوری قانون‌گذاری و زنجیره بلوک است.
  • شرکتی که توانست بیشترین سرمایه را به دست آورد، شرکت R3 با 107 میلیون دلار سرمایه بود.
  • فناوری زنجیره بلوک، ازجمله حوزه‌هایی است که بیشترین سرمایه‌گذار را به خود جلب می‌کند. تقریبا تمام بانک‌هایی که در جدول بالا قرار دارند، در یک شرکت فعال در زمینه زنجیره بلوک سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: Banking Technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.