راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش کافه بازار درباره کیفیت دسترسی مردم ایران به اینترنت

 

کافه بازار در تازه‌ترین گزارش خود، به ارائۀ آمار و بررسی کیفیت و سرعت شبکه‌های اینترنت (اینترنت وای‌فای و نسل دو، سه و چهار اینترنت موبایل) در ایران پرداخته است. بر اساس این گزارش که داده‌های مربوط به نیمه دوم اسفند ۹۵ تا نیمه اول فروردین ۹۶ را مورد تحلیل قرار داده، 4G پرسرعت‌ترین و کم‌خطاترین شبکه مورداستفاده ۳۳ میلیون کاربر کافه‌بازار بوده است.

در این گزارش،‌ سرعت، خطا و توزیع حجم ترافیک اینترنت کاربران بازار به تفکیک شبکه‌های اینترنت، ارائه‌دهندگان و شهرهای مختلف بررسی شده است. بر این اساس، اپراتور رایتل پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل، پارس آنلاین با ۱۲ درصد خطا کم‌خطاترین اینترنت وای‌فای و شاتل پرسرعت‌ترین اینترنت وای‌فای را در اختیار کاربران کافه بازار قرار داده است.

بیشترین سرعت متوسط اینترنت وای‌فای در اصفهان (با ۳, ۲۴۶ کیلوبیت بر ثانیه)، بیشترین سرعت متوسط 3G: تبریز (۲, ۸۴۸ کیلوبیت بر ثانیه) و بیشترین سرعت متوسط 4G: اصفهان (۹, ۳۲۴ کیلوبیت بر ثانیه) بوده است. همچنین بیشترین سرعت اینترنت کشور مربوط به 4G رایتل در رشت بوده است که کاربرانش سرعت ۱۳, ۳۰۳ کیلوبیت بر ثانیه را تجربه کرده‌اند.

در این مدت، ۷۸ درصد از کاربران دست‌کم یک‌بار به بازار سرزده‌اند و ۵۶ درصد از این کاربران دست‌کم یک برنامه دانلود کرده‌اند. حجم دانلود متوسط هر کاربر فعال دانلود کننده از بازار ۱۰۱/۵ مگابایت بوده است.

گزارش تفصیلی وضعیت شبکه اینترنت کاربران بازار را دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.