راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویزا سیستم امنیتی خود را برای پشتیبانی از 3D Secure 2.0 ارتقا داد

روزبه‌روز بر تعداد تراکنش‌های آنلاین اضافه می‌شود و به دنبال آن هم امکان سرقت اطلاعات داده‌های افراد بیشتر می‌شود به همین دلیل دقت در تأیید هویت خریداران آنلاین بیش از هر زمانی برای فروشندگان مهم شده است.

این موضوع باعث شد تا شرکت ویزا خبر از پشتیبانی از 3D Secure 2.0 را بدهد تا فناوری احراز هویت یک دهه پیش خود را که دیگر خیلی از فروشنده‌ها هنگام استفاده از آن دچار نگرانی می‌شوند، تکامل بخشد.

3D Secure یک پروتکل پیام‌رسان است که توسط بازیگران صنعت پرداخت و تحت سیستم امنیتی «Verified by Visa» و «MasterCard SecureCode» هنگام انجام خریدهای آنلاین استفاده می‌شود.

در اصل، نسخه اصلی امنیت 3D، با استفاده از یک نام کاربری و رمز عبور اضافی هنگام انجام تراکنش‌های بدون کارت، روش خوب و مناسبی برای احراز هویت کاربران توسط صادرکنندگان بود. اما همین مسئله باعث نگرانی فروشنده‌ها شد که نکند این نام کاربری و رمز عبور اضافی تأثیر مفنی در تعداد مشتری‌های آنلاینشان داشته باشد؛ درنتیجه استفاده از این فناوری، به‌خصوص توسط فروشنده‌های ایالت متحده، بسیار کم بود.

اما نسخه جدید این امنیت 3D با قابلیت جدیدی که دارد به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا تنها برای تراکنش‌های پرریسک از این تکنولوژی 3DS استفاده کنند.

مایک لمبرگر (Mike Lemberger) از معاونان ارشد شرکت ویزا، در این‌باره گفت: «کم‌کم و با توسعه بیشتر 3DS 2.0 ما می‌توانیم سرویس احراز هویت پیشرفته‌ای ارائه دهیم که انجام پرداخت‌ها را هم سریع‌تر و هم امن‌تر می‌کند. همچنین به‌روزرسانی این مدل امنیتی تمام ابزارهای موردنیاز برای اطمینان از تطابق پرداخت‌های کارتی با قانون PSD2 را نیز فراهم می‌کند.»

منبع: CNP

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.