راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده خودش را کنسل کرد

سرویس پیام‌رسان تلگرام عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده‌اش را کنسل می‌کند و کوین‌های دیجیتالش را برای فروش عمومی قرار نمی‌دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال این خبر لغو عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده تلگرام، ضربه سختی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند، سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند تا بتوانند سهمی در بزرگترین سرمایه‌گذاری ارزهای رمزنگاری‌شده تاریخ داشته باشند.

خبرها حاکی از آن است که عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده تلگرام تاکنون توانسته 1.7 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشد.

ببینید: تلگرام تاکنون یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار جذب سرمایه از طریق ICO داشته است

منابع خبری دیگری احتمال داده‌اند که کنسل شدن ICO تلگرام شاید به خاطر عملی شدن قانون‌گذاری و قوانین سفت و سختی بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون مبادله کالاهای فیوچر و دیگر قانون‌گذاران درست از زمان راه‌انداری عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده تلگرام، پیشنهاد داده بودند.

البته باید واقع‌بین بود و گفت از ماه ژانویه، یعنی زمانی که شایعات مبتنی بر راه‌اندازی ICO تلگرام در بازار پیچید، تغییرات بسیار در چهارچوب قانون‌گذاری اتفاق افتاد.

در ماه فوریه جی کلایتون رئیس هیئت‌مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهارات تند و خشنی نسبت به این ICO اعلام کرد: «بسیاری از این برنامه‌های عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شوند و باید بگویم کسانی که این برنامه را راه‌اندازی می‌کنند و کسانی هم آنها را دنبال می‌کنند به هیچ وجه تابع قوانین امنیتی ما نیستند.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ماه مارس این کمیسیون به بیش از ده شرکت ارزهای رمزنگاری‌شده که اتفاقا شامل شرکت‌های فناوری هم می‌شود، استحضاریه‌هایی ارسال کرده است.

از طرف دیگر ان احتمال هم وجود دارد که تلگرام از طریق فروش خصوصی توانسته به قدر کافی پول و سرمایه به دست آورد و دیگر نیازی به ادامه عرضه ارزهای رمزنگاری‌شده ندارد.

در اولین پیش ‌فروش ارز دیجیتال، تلگرام توانست 850 میلیون دلار سرمایه از 81 سرمایه‌گذار به دست آورد و در ماه مارس و در دور دوم این پیش فروش هم شرکت خبر از جذب 850 میلیون دلار سرمایه دیگر توسط 94 سرمایه‌گذار دیگر داد.

در مجموع باید گفت که تلگرام توانست 1.7 میلیارد دلار سرمایه از حدود 200 سرمایه‌گذار خصوصی به دست آورد.

این پول‌های به دست آمده خرج پروژه شبکه باز تلگرام خواهد شد که همچنان به دنبال تامین مالی راه‌اندازی پلتفرم پیام‌رسانش و توسعه قابلیت‌های بیشتر به آن است.

ببینید: پاول دوروف از بیت‌کوین برای دور زدن تحریم تلگرام استفاده می‌کند

وعده‌ای که تلگرام داده این است که این شبکه با یک دفتر کل عمومی ساخته می‌شود که در نهایت می‌توان از آن به‌عنوان جایگزینی برای ویزا و مسترکارت استفاده کرد.

منبع: The verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.