راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا بیشتر افراد برای تراکنش‌های خردشان از کارت استفاده می‌کنند؟

شاید همه ما، در خفا هم که شده، کسانی را که فقط برای خرید یک آبنبات چوبی از کارت استفاده می‌کنند را سرزنش می‌کنیم اما خب همه می‌دانیم که بیشتر افراد برای تراکنش‌های خردشان از کارت استفاده می‌کنند.

نظرسنجی جدیدی که چند ماه پیش (اواسط ماه مارس) میان 1.001 نفر انجام شد نشان داد که 17 درصد مردم برای خریدهای زیر 5 دلار هم از کارت استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته افزایش 6 درصدی داشته است.

این افزایش درصد شاید به خاطر وجود کارت‌هایی است که باعث می‌شود تا شما برای داشتن هزینه ماهانه بالاتر، پول بیشتری خرج کنید. این کارت‌ها همان کارت جوایزی است که داشتنش شما را ملزم می‌کند برای اینکه بتوانید از جوایز موردنظر استفاده کنید، در سه ماه اول، چیزی حدود 3 هزار دلار و حتی بیشتر، خرج کنید.

در نظرسنجی که CreditCards.com انجام داده، مشخص شده است که 60 درصد افراد ترجیح می‌دهند برای خریدهای بالای 500 دلار از کارت اعتباری استفاده کنند؛ درحالیکه 24 درصد استفاده از کارت نقدی، 10 درصد پول نقد و 8 درصد هم استفاده از چک را ترجیح داده‌اند.

به‌طور میانگین، آمریکایی‌ها سالانه پنج خرید بالای 500 دلار انجام می‌دهند. مت شولتز، تحلیل‌گر ارشد CreditCards به افرادی که اعتبار خوبی دارند (امتیاز اعتبار 720 به بالا) پیشنهاد می‌کند تا برای انجام خریدهای عمده‌شان به فکر استفاده از کارت‌های جایزه باشند.

شولتز می‌گوید: «یک‌بار که از این کارت‌ها برای خرید استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام موجودی آن را خالی کنید و در قبالش جایزه دریافت کنید.»

نسل میلنیال، نسلی است که بیشتر دوست دارد برای خریدهای خردش از کارت اعتباری استفاده کند. در همین نظرسنجی مشخص شد که 21 درصد نسل میلنیال برای خریدهای زیر 5 دلار هم از کارت استفاده می‌کنند درحالیکه این درصد میان نسل ایکس (Gen X) و بیبی بومرها (Baby Boomers) به‌ترتیب 16 و 12 درصد است.

البته بازهم نباید این خیال برتان دارد که میلنیال‌ها به این زودی پول نقد را کاملا کنار بگذارند. طبق نظرسنجی جدیدی که توسط Accel و Qualtrics انجام شد، 80 درصد میلنیال‌ها هنوز ترجیحشان بر استفاده از پول نقد است تا اپلیکیشن‌های پرداخت همراه مانند اپل‌پی و ونمو.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.