راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آسیا و خاورمیانه در خط مقدم استفاده از فناوری‌های بیومتریک

گزارشی از بانک HSBC نشان می‌دهد که استفاده از فناوری‌های بیومتریک در آسیا و خاورمیانه خیلی بیشتر از دنیای غرب است.

این گزارش، تحقیقاتی است که بین 12.019 نفر از افراد کشورهای کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، هند، مکزیک، سنگاپور، امارات، انگلستان و آمریکا انجام شده است که نظر آن‌ها درباره استفاده از این فناوری پرسیده‌اند.

برای مثال همین کشور هند در صدر استفاده‌کنندگان از این فناوری هستند. 9 درصد مردم هند برای تعیین هویت از فناوری تشخیص عنبیه استفاده می‌کنند.

40 درصد مردم چین، 31 درصد مردم هند و 25 درصد اماراتی‌ها از فناوری اثر انگشت برای تعیین هویت استفاده می‌کنند. در حالیکه این تکنولوژی خیلی در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفدار ندارد و 9 درصد فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها و همینطور 14 درصد مردم کانادا از اثر انگشت استفاده می‌کنند. مثل اینکه در دنیای غرب برخلاف ظاهر پیشرفته‌ای که دارد، مردمش روش‌های سنتی مانند استفاده از رمز عبور را به دیگر فناوری‌ها ترجیح می‌دهند.

همچنین جالب است بدانید که آلمان، کمترین میزان استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت برای انجام کارهای بانکی را دارد و تنها 4 درصد آلمانی‌ها از بانکداری همراه برای انجام کارهایشان استفاده می‌کنند؛ درحالیکه 9 درصد مردم هنگ‌کنگ و 15 درصد مردم امارات، این روش را برای انجام کارهای بانکی‌شان ترجیح می‌دهند.

منبع: The Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.