راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی‌ پی مورگان بیش از هزار نفر از نیروی‌های خود را از بریتانیا خارج می‌کند

بانک جی‌ پی مورگان قصد دارد تا اکثر کارمندانش را به دلیل برکسیت (Brexit) از انگلستان خارج و در شهرهای دوبلین، فرانکفورت و لوکزامبورگ مستقر کند.

این بانک آمریکایی می‌خواهد بیش از 1000 کارمند خود را از شهر لندن خارج کند و به دیگر شعب این بانک در اروپا بفرستد.

دنیل پینتو رئیس بانکداری سرمایه‌ای جی‌ پی مورگان دراین‌باره گفت: «برای اینکه بتوانیم انسجام و استحکام بیشتری به فعالیت‌هایمان بدهیم، از سه بانک دیگری که در اروپا داریم استفاده کنیم. ما در ابتدا حدود صد نفر از افراد را برای مدت‌زمان کوتاهی جابجا می‌کنیم و زمانی که مذاکرات به پایان رسید، برای جابجایی‌های بلندمدت هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.»

دنیل پینتو، رئیس بخش بانکداری سرمایه‌ای جی‌پی مورگان

از طرف دیگر بانک انگلیسی استاندارد چارترد (Standard Chartered) که مرکز اصلی آن در لندن است و تمرکزش را بیشتر روی بازارهای نوظهور گذاشته است، اعلام کرده است که قصد دارد تا شعبه جدیدی در شهر فرانکفورت آلمان راه‌اندازی کند.

البته دراین‌باره هم، خوزه وینیالس (Jose Viñals)  مدیرعامل بانک چارترد توضیح داد که این بانک در حال حاضر شعبه‌ای در کشور آلمان دارد و بیشتر می‌خواهد با داشتن یک شرکت تابعه در اتحادیه اروپا، خیال خودش را بابت اتفاقات پیش رو راحت کند.

برنامه بانک استاندارد چارترد این است به‌جای اینکه کارمندانش را از لندن به این شهر جابجا کند، از خود اهالی فرانکفورت در شعبه جدیدش در این شهر استفاده کند.

حالا که فرایند رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز شده است، کارفرمایان در شهرهای بزرگ به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند به فعاللیت خود در دیگر کشورهای این اتحادیه ادامه دهند.

اتفاقاً همین هفته گذشته هم شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs) اعلام کرد که به افراد بیشتری در شهرهای مادرید، میلان، پاریس و دیگر شهرهای اتحادیه اروپا نیاز دارد.

دویچه بانک هم پیش‌ازاین گفته بود که به دلیل عدم اطمینان از رابطه بریتانیا با دیگر بخش‌ها، بیش از 4 هزار نفر از 9 هزار نیروی کاری خود را از این کشور خارج می‌کند و به فرانکفورت و دیگر شهرهای اتحادیه می‌فرستد.

جیمی دایمون مدیر اجرایی جی‌پی مورگان در زمان اجرای رفراندوم اتحادیه اروپا هشدار داده بود که با این اتفاق بیش از 4 هزار موقعیت شغلی در انگلستان به خطر می‌افتد.

همچنین دنیل پینتو از اهمیت نتیجه بحث در خصوص «اجازه فعالیت بانک‌ها» گفت که طی آن بانک‌ها می‌توانند به‌طور یکپارچه در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت کنند. به گفته پینتو «ما باید به دنبال برنامه‌ای باشیم که برای فعالیت بانک‌ها در انگلستان و سایر کشورهای اتحادیه، نیازی به دریافت مجوز جداگانه نداشته باشیم. باید منتظر باشیم تا ببینیم چه نتیجه‌ای به دست می‌آید و طبق آن برنامه‌ریزی کنیم.»

درست از زمان رأی‌گیری برای برکسیت، مؤسسات مالی برای انجام کسب‌وکار و فعالیت خود در خارج از بریتانیا دست‌به‌کار شده‌اند. بااینکه اکثر شرکت‌ها روی فرانکفورت دست گذاشتند، اما شرکت بیمه لویدز لندن قصد دارد تا شعبه‌ای در بروکسل و بانک HSBC نیز خبر از جابجایی هزار شغل به شهر پاریس داده است.

منبع: The Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.