راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آپ و هماپی از حامیان ماراتن مالی فین‌وارز

ماراتن مالی دانشگاه شهید بهشتی که تحت عنوان Finwars شناخته شده است، یک مسابقه برنامه‌نویسی است که از امروز 20 بهمن‌ماه تا جمعه 22 بهمن‌ماه در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

پیش از این رویداد، برای تیم‌های شرکت‌کننده چالش‌هایی در زمینهٔ مالی مطرح شده و سپس در طی سه روز، شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا نسخه‌ای از راه‌حل‌هایی که برای این چالش‌ها یافته‌اند ارائه کنند. برگزارکنندگان برای 3 تیم برتر جوایز نقدی به ترتیب 10 و 5 و 3 میلیون تومان به‌علاوهٔ 3 ماه استقرار رایگان در شتاب‌دهندهٔ فارابی جهت همکاری و حمایت، در نظر گرفته‌اند. طی این 3 ماه شتاب‌دهنده کارگاه‌های آموزشی، فضای کاری و حمایت مالی برای تیم‌ها فراهم می‌کند.

در نشست خبری که پیش از برگزاری این رویداد با حضور مدیران و نمایندگان حامی این رویداد برگزار شد، دکتر علی عبدالهی عضو هیئت‌مدیره دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، حسینعلی خسروی مدیر توسعه و نظارت و فرشاد سپاسی مسئول روابط عمومی شرکت آسان پرداخت، هومن امینی مدیرعامل شرکت هماپی، محمد قاسمی مدیرعامل سوشیانت و پویا کندری مدیرعامل شتاب‌دهنده فارابی ضمن توضیح فرآیند و چالش‌های ماراتن مالی بهشتی به بررسی و نحوه حمایت از استارت‌آپ‌ها پرداختند.

.

از تجربیات قبلی استفاده کرده‌ایم

پویا کندری مدیرعامل شتاب‌دهنده فارابی در این نشست گفت: «در این رویداد سعی کرده‌ایم با استفاده از تجربیاتی که در ماراتن‌های قبلی به جود آمده بود، مدل خوبی را طراحی کنیم. مدل برگزاری این ماراتن به این صورت است که شرکت‌هایی که حامی این برنامه شده‌اند، هرکدام چالشی را مطرح کرده‌اند که این چالش‌ها یکی از چالش‌های فین‌تک است که تیم‌ها می‌توانند بر اساس اختیارشان یکی از چالش‌ها را انتخاب کنند و در مهلت 3 روزِ برگزاری ماراتن برنامه‌نویسی، برای این چالش راهکارهایی را خلق کنند.»

Pooya-Kondori-Index-way2pay-95-11-20

.

کمک به آسان‌سازی پرداخت‌های مالی

حسینعلی خسروی مدیر توسعه و نظارت شرکت آسان پرداخت با اشاره به اینکه شرکت آسان پرداخت از ابتدا خود نیز یک استارت‌آپ بوده و همواره حامی استارت‌آپ‌ها است، هدف شرکت آسان پرداخت از این رویداد را حمایت از جوانان ایده‌مند کشور بیان کرد.

Hosseinali-Khosravi-Index-way2pay-95-11-20

او در ادامه گفت: «آشنایی ما با شتاب‌دهنده فارابی تصادفی بود و متوجه شدیم که یکسری حلقه‌های مفقوده‌ای در چرخه استارت‌آپی است که اگر شرکت‌هایی مانند آپ که سرویس‌های خاصی را در کشور ارائه می‌دهند، نیایند و به استارت‌آپ‌ها سرویس‌دهی نکنند، ایده‌های خلاقانه استارت‌آپ‌ها به جایی نمی‌رسد و درنهایت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. رسالت شرکت آسان پرداخت، آسان‌سازی پرداخت‌های مالی است و ذات بخشی از فین‌تک‌ها هم به پرداخت‌های مالی برمی‌گردد. از همین رو سعی خواهیم کرد حمایت‌های معنوی، فنی و مالی را در این خصوص انجام دهیم.»

.

به دنبال گسترش صنعت در داخل و خارج از ایران

هومن امینی مدیرعامل شرکت هماپی نیز در ادامه این نشست گفت: «علت حمایت و حضور ما در فین‌وارز این است که ما فکر می‌کنیم راهکارها و خلاقیت‌هایی که درزمینهٔ پرداخت می‌تواند در مجموعه ما وجود داشته باشد، بسیار فراتر از چیزی است که در مجموعه وجود دارد است و ما می‌توانیم به آن برسیم و افرادی که به‌صورت گروهی کارهایی را درزمینهٔ پرداخت‌های الکترونیک دارند، می‌توانند به ما ملحق شوند و در کنار ما به‌صورت رقابتی به ارائه راهکارهای پرداخت بپردازیم. برداشت ما این است که با حضور دوستان در کنار ما با API هایی که تولید کردیم، امکان این وجود دارد تا این صنعت را، هم در داخل ایران و هم با پتانسیلی که برای صادرات به خارج از کشور وجود دارد، بتوانیم گسترش دهیم.»

Hooman-Amini-Index-way2pay-95-11-20

.

حمایت لزوماً مالی نیست

فرشاد سپاسی مسئول روابط عمومی شرکت آسان پرداخت نیز با اعلام شعار «استارت‌آپ از آپ جدا نیست» گفت: «حمایت از استارت‌آپ‌ها لزوماً مالی نیست و شرکت‌های حامی ازلحاظ حقوقی نیز باید همراه این جوانان نخبه باشند.»

.

به دنبال راهکاری برای چالش‌های بازار سرمایه

محمد قاسمی مدیرعامل سوشیانت نیز در این نشست گفت: «کاری که ما در فین‌وارز انجام می‌دهیم و چالشی که مطرح شده است، چالش فعلی بازار سرمایه است و تا الآن استارت‌آپ‌هایی که آمده‌اند، بیشتر در حوزه بانکی و پرداخت بوده‌اند و کمتر استارت‌آپی بوده است که در حوزه بورس بوده باشد و بتواند در یک اکوسیستم مناسب رشد کند و به بازار سرمایه خدمات دهد. هدف ما از شرکت در این ایده این است که بتوانیم بیشتر تیم‌ها را با بازار سرمایه آشنا کنیم و کمک‌هایی را به آن‌ها بدهیم تا بتوانند وارد بازار سرمایه و بورس شوند و نوآوری‌های خاصی را در این بازار که خیلی هم احتیاج است را ارائه کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.