راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا خدمات انفورماتیک قصد واگذاری فعالیت‌های تجاری خود به بخش خصوصی را دارد؟

مسعود داوری‌نژاد رئیس هیئت‌مدیرهٔ شرکت خدمات انفورماتیک به‌تازگی گفتگوی مفصلی با وب‌سایت سرمد نیوز داشته است که در آن راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرده است که متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا ببینید.

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در این گفتگو از داوری‌نژاد پرسیده می‌شود این است که آیا شرکت خدمات انفورماتیک قصد واگذاری فعالیت‌های تجاری خود به بخش خصوصی مانند فناپ یا توسن را دارد؟

رئیس هیئت‌مدیرهٔ شرکت خدمات انفورماتیک در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «تکالیف و استراتژی‌های شرکت خدمات توسط مجمع آن یعنی شرکت ملی انفورماتیک که زیر نظر معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی است، تعریف شده است. بخش مهم این تکالیف تمرکز بر ارتقاء سامانه‌های حاکمیتی و زیرساختی و توانمندسازی ارائه خدمات بانکی قرار داده شده است.»

او در ادامه می‌گوید: «رئیس‌کل محترم بانک مرکزی نیز بسیار راغب به تمرکز بر اجرای وظایف حاکمیتی محوله به شرکت است. دراین‌ارتباط بخش‌هایی داریم که در بازار رقابتی هستند مانند شرکت فرادیس البرز که در بخش تولید خودپرداز مستقل شده است و بر اساس گفتهٔ مدیرعاملان این شرکت متقاضیانی از بخش خصوصی و شرکت‌های معتبر منطقه‌ای برای مشارکت و خرید سهام دارد که ما هم بسیار موافق هستیم و تشویق می‌کنیم.»

مسعود داوری‌نژاد در بخش آخر پاسخش به این سؤال می‌گوید: «قسمت دیگر، بخش خدمات بانکداری جامع شرکت است که از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به‌واسطه تبعات آن به‌تنهایی نمی‌توان در این خصوص تصمیم گرفت. درست است که خط تجاری شرکت است و حاکمیتی نیست اما مشتریان بسیار حساس و بزرگی در این زمینه داریم و این بسته به خواست خود بانک‌هایی است که از ما خدمات نمی‌گیرند. بانک مرکزی به‌هیچ‌عنوان هیچ بانکی را برای گرفتن خدمات از شرکت خدمات انفورماتیک تحت‌فشار قرار نداده است. در این بخش تنها حساسیت مشتری و کار وی مدنظر است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.