راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات انفورماتیک وارد ۲۴ سالگی شد

شرکت خدمات انفورماتیک جایگاه ویژه‌ای در زمینه توسعه فناوری‌های بانکی در ایران دارد. ۲۴ سال از حضور این شرکت می‌گذرد. خدمات انفورماتیک زیرمجموعه شرکت ملی انفورماتیک است. بانک‌های بزرگی مانند ملی ایران، صادرات ایران، صنعت و معدن و بانک مرکزی سهامداران ملی انفورماتیک هستند. در این سال‌ها خدمات انفورماتیک به بازوی اجرایی بانک مرکزی معروف شده است. همین موضوع گاهی محل بحث‌های جدی شده و برخی انتقادها که متوجه بانک مرکزی بوده دامن خدمات را هم گرفته است. در هر حال چه موافق خدمات باشیم و چه مخالفش، چه مدافع فعالیت‌های این شرکت باشیم و چه منتقد، نمی‌توانیم اهمیت و نقش این شرکت در فضای فناوری‌های بانکی ایران را انکار کنیم. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به نقش این شرکت در فضای فناوری‌های بانکی ایران.

در طول سال‌های گذشته شرکت خدمات انفورماتیک طیف وسیعی از سامانه‌های مورد نیاز حاکمیت و به طور خاص بانک مرکزی را تولید و پشتیبانی کرده است. چکاوک یکی از معروف‌ترین این سامانه‌هاست که اخیرا یک سالگی آن را هم پشت سر گذاشتیم. در ادامه قرار است سامانه صیاد هم به چکاوک اضافه شود و چک‌های بانکی هم‌شکل شوند.

شرکت خدمات همچنین سامانه‌های ملی پرداخت در سال‌های گذشته را نیز توسعه داده است. از معروف‌ترین این سامانه‌ها شتاب، پایا و ساتنا است.

isc-1395-09-25-003

بانک‌های بزرگ ایران مشتری محصولات و خدمات شرکت خدمات انفورماتیک هستند. صادرات، ملی، کشاورزی و بانک مرکزی جزو اصلی‌ترین مشتری‌های شرکت خدمات محسوب می‌شوند.

isc-1395-09-25-002isc-1395-09-25-005

در این دو تصویر هم نگاهی انداختیم به دستاوردهای شرکت خدمات و همین‌طور تایم‌لاین و مسیری که این شرکت تا امروز طی کرده است. شرکت خدمات انفورماتیک ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۷۲ تاسی شده است. اکنون این شرکت وارد ۲۴ سالگی شد.

در صورت تمایل برای دانلود این اینفوگرافی در ابعاد اصلی آن را از اینجا دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.