مدیر اداره تأمین مالی ارزی بانک مرکزی خبر داد: صندوق‌های ارزی راه‌اندازی شد

مدیر اداره تأمین مالی ارزی بانک مرکزی خبر داد: صندوق‌های ارزی راه‌اندازی شد

مدیر اداره تامین مالی ارزی بانک مرکزی از راه‌اندازی صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری ارزی با درآمد ثابت با همکاری مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس برای هدایت منابع غیرمولد به سمت صنایع صادرات محور و ارزآور خبر داد

بانک مرکزی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌های جدید «سرمایه‌گذاری ارزی با درآمد ثابت» را راه‌اندازی کرده است؛ ابزاری نوین که با هدف هدایت سرمایه‌های غیرمولد به سمت تولید و تأمین مالی طرح‌های ارزآور کشور طراحی شده است. به گفته سید آرش شهرآئینی، مدیر اداره تأمین مالی ارزی بانک مرکزی، این صندوق‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مردم بتوانند ضمن برخورداری از امنیت سرمایه‌گذاری، از سودآوری مناسب نیز بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، منابع این صندوق‌ها در دارایی‌های ارزی دارای مجوز از جمله اوراق ارزی، گواهی سپرده خاص ارزی و سایر ابزارهای مورد تأیید بانک مرکزی سرمایه‌گذاری خواهد شد. این سازوکار علاوه بر ایجاد فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاری ارزی، زمینه تأمین مالی طرح‌های صادرات‌محور و ارزآور را فراهم کرده و به جذب منابع سرگردان به بخش‌های مولد اقتصاد کمک می‌کند.

نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://way2pay.ir/brzd کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی