راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در سال 2016 بازده فناوری‌های مالی دو برابر شد

هر ساله تیمی از آینده‌پژوهان، تحلیل‌گران و مشاوران گروه نوآوری «فراست و سالیوان» به شناسایی موضوعات داغی می‌پردازند که بزرگ‌ترین تأثیر را در سال آینده خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های سال گذشته این گروه در مورد تحول فناوری مالی، واقعیت افزوده، حملات سایبری، بازار آنلاین و آینده بدون شغل به واقعیت پیوسته است.

در سال 2016، بازده فناوری مالی دو برابر شد و حوزه واقعیت مجازی با ظهور بازی‌هایی مانند پوکمون‌گو بسیار پررنگ شد.

گروه فراست و سالیوان انتظار دارد که واقعیت افزوده در سال 2017 نقش پررنگ‌تری در کاربردهای بنگاه به بنگاه (B2B) داشته باشد.

در جنگ‌های سایبری نیز این تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که دولت‌ها و شرکت‌ها با مشکلات امنیت سایبری و مبارزات سیاست سایبری بیشتری روبرو شوند. این مسئله در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اتفاق افتاد که طی آن نیروهایی از خارج یا داخل کشور به هک اطلاعات کمپین‌های اطلاعاتی پرداخته بودند.

بازارهای آنلاین نیز به ترقی خود ادامه داده و فروش‌های آنلاین با یک کلیک از فروش فروشگاه‌های سنتی پیشی گرفته‌اند. برای آینده بدون شغل نیز حرکت‌هایی برای ایجاد یک درآمد پایه جهانی صورت گرفته و توجه سیاستمداران به فقدان کار به دلیل اتوماسیون جلب شده است.

از دیگر پیش‌بینی‌ها برای سال آینده باید به تکامل جهان دیجیتال، وسایل هوشمند و ظهور فناوری‌های دارای درک و آگاه از زمینه اشاره کرد. سایر فناوری‌های داغ سال 2017 می‌تواند دربرگیرنده افزایش خودروهای خودران، دسترسی به فضا و جوامع رباتیک باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.