راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نوآوری‌های مسترکارت درزمینهٔ پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین

اخیراً سایت بیت کوین Bitcoin.com گزارشی را در مورد شرکت مسترکارت در مورد ارائهAPIهای بلاک چین منتشر کرده است. در حال حاضر این شرکت در حال ارائه چهار نوآوری درزمینهٔ بلاک چین است.

.

نوآوری‌های مسترکارت در مورد پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین

مسترکارت پدیده بلاک چین را به‌طورجدی دنبال و ارائه کرده است. تنها پس از چند هفته از ارائه APIهای بلاک چین توسعه‌دهنده آن، شرکت در حال گسترش مرزهای نوآوری خود بوده است. بر اساس موارد اختراع و نوآوری، «استیون چارلز دیویس» و «اشیش راغواندرا تتایل» نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌اند که از پرداخت مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کند. این نوآوری‌ها نشان‌دهنده کاربردهایی است که موجب صحت سنجی، کنترل در برابر کلاه‌برداری و مدیریت تراکنش‌ها می‌گردد.

نوآوری‌های جدید در حال شروع به ارائه چارچوب‌های بلاک‌چین محور با محوریت مسترکارت در ساختار پردازش پرداخت شرکت می‌باشند.

بر این اساس استفاده از شبکه‌های پرداخت معمولی و تکنولوژی‌های سیستم‌های پرداخت توأم با پرداخت‌های بلاک چین موجب ارائه مزیت‌هایی در مورد بلاک چین غیر متمرکز برای مشتریان و تجار می‌گردد، ضمن این که امنیت اطلاعات حساب را تأمین کرده و موجب ارائه یک سپر دفاعی قدرتمند در برابر کلاه‌برداری و سرقت می‌گردد که این گفته را مسترکارت در طی اعلام این نوآوری بیان کرده است.

.

بلاک چین دارای نقشی در تجارت آینده است

مسترکارت بیان کرده است که سرویس‌های پرداخت کنونی و پلتفرم‌های پردازش در معرض دست‌کاری، منقضی شدن تاریخ و خطا قرار دارند. مشتریان به فرآیندهای پرداخت بلاک چین برای قابل‌اطمینان بودن و امنیت آن اعتماد کرده‌اند. با این حال، مسترکارت بر این باور است که فرآیندهای پرداخت کنونی بلاک چین می‌تواند بهبود یابد.

بر اساس نظر یکی از کارشناسان خبره پرداخت، بلاک چین به‌عنوان یک تکنولوژی در حال ظهور در مسترکارت است و باور داریم که بایستی در تجارت آینده نقشی را برای بلاک چین در نظر گرفت.

هنگامی‌که این تکنولوژی به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های در حال ظهور مطرح شد، مسترکارت معتقد بود که این روش بسیار کارا بوده و متمرکز بر خلاقیت‌ها و ابداعاتی که موجب شکل‌گیری بازار می‌شوند، است. شرکت توسعه کنونی خود را به‌طور دقیق مدنظر قرار داده و محرک‌ها و فرآیندهای نوین دیجیتالی موجب قرارگیری مسترکارت در موقعیتی مناسب می‌شوند.

.

امکان اعمال بلاک چین در سیستم‌های مرکزی مسترکارت

با توجه به شروع گسترش وسیع بلاک چین، بسیاری از متصدیان مالی و استارت‌آپ‌های مالی در حال ارائه نوآوری می‌باشند. اخیراً بلک استریم شروع به ساخت سرخط‌هایی جهت مقابله با نوآوری‌های بلاک چین جهت چرخش IP می‌باشند. همچنین شرکت‌های دیگر نظیر Bank of america ،Coinbase ،ShoCard ،Nasdaq و Golsman Sachs همگی دارای نوآوری‌هایی در مورد ارزهای رمزنگار در طی دو سال اخیر بوده‌اند.

مسترکارت قصد دارد تا به رقابت تکنولوژیکی با دیگرAPIهای بلاک چین جدید و نوآوری‌ها بپردازد. می‌توان بلاک چین را به‌طور مناسب به زیرساخت شرکت در آینده جدید در فرآیند توسعه شرکت لحاظ کرد. تابستان اخیر در طی مصاحبه با ان کیرنز، رئیس امور بازارهای بین‌المللی مستر کارد، این مدیر اجرایی بیان کرد که: «ما در حال ساخت موارد کاربردی در آزمایشگاه‌های خود جهت مشاهده نحوه در نظر گرفتن آن با سیستم‌های مرکزی خود هستیم.»

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.