راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسینی‌نژاد: بهترین زمان برای ورود صنعت پرداخت ایران به سطح بین‌المللی فراهم شده

در هنگام شروع تغییرات بزرگ در روش‌های خرید، شرکت پرداخت الکترونیک سامان از اولین شرکت‌هایی بود که شیوه‌های جدید پرداخت الکترونیکی را در ایران معرفی کرد. همچنین «سپ» اولین شرکتی بود که خدمات پرداخت موبایلی و اینترنتی را در ایران ارائه کرد. پرداخت الکترونیک سامان در سال 2003 تأسیس شد و همیشه یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات جدید پرداخت در ایران بوده است؛ علاوه‌بر این سپ دارای رتبه 35 در بین 150 پذیرنده جهان بر اساس گزارش نیلسون در سال، 2014 است.

به طور کلی خدمات شرکت پرداخت الکترونیک سامان به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از «فراهم کردنخدمات پرداخت الکترونیک از طریق کارت‌خوان برای فروشگاه‌ها و صاحبین کسب‌وکار»، «ارائه درگاه‌های اینترنتی برای کسب‌وکارهای آنلاین و شخصی‌سازی بر اساس نیاز مشتریان» و «خدمات پرداخت موبایل با استفاده از پلتفرم USSD و همچنین اپلیکیشن‌های کاربردی مبتنی بر سیستم‌های عامل مختلف».

همانطور که سپ اولین شرکتی بود که خدمات پرداخت موبایلی و اینترنتی را در ایران ارائه کرد، در فضای پسابرجام نیز سعی دارد جز اولین شرکت‌هایی باشد که در چارچوب قانون پولی و مالی کشور، در ارائه خدمات پرداخت بین‌المللی پیشرو باشد. از همین رو، سپ از شرکت‌هایی است که در رویداد پرداخت ایران 2016 شرکت می‌کند تا از طریق تعامل با شرکت‌های مطرح بین‌المللی مسیر پیش روی برای ارائه خدمات بین‌المللی در چارچوب قوانین را هموار کند. به همین خاطر، گفتگوی کوتاهی با سید ابراهیم حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در خصوص این رویداد داشتیم که در ادامه آمده است.

.

چرا اکنون زمان مهمی برای صنعت پرداخت و مالی ایران است؟

از آرزوهای دیرین متخصصین و کارشناسان راستین کسب‌وکارهای پرداخت و بانکداری الکترونیک، برگزاری همایش‌های بین‌المللی در شأن و منزلت ایرانیان در داخل بوده تا امکان بهره‌برداری هر چه بیشتر از این فرصت‌ها برای کارشناسان و صنایع داخلی فراهم آید. به نظر من با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و هم‌زمان با توسعه صنعت پرداخت در ایران، بهترین زمان برای ورود ایران به حوزه‌های مالی و پرداخت در سطح بین‌الملل فراهم شده است که از این طریق امید زیادی وجود دارد تا بتوان نرم‌افزارهای داخلی و توان داخلی در این حوزه را به سایرین نمایش داده و برای حضور در بازارهای بین‌المللی علی‌الخصوص منطقه‌ای فراهم شود.

.

چرا شما در رویداد پرداخت ایران 2016 شرکت می‌کنید؟

به نظر من رویداد پرداخت ایران فرصتی برای بازیگران صنعت پرداخت در ایران است تا خود و توانایی‌هایشان را به کسب‌وکارهای پیش‌روی بین‌المللی و جهانی در این حوزه معرفی کنند؛ به همین دلیل از همان آغاز ما حمایت خود را از این رویداد را اعلام کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.