راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هدف اصلی سپ؛ تبدیل‌شدن به برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات کشور / قمصری از اهداف ۱۴۰۰ این شرکت می‌گوید

اولین و پیشرو بودن یکی از صفات مهم شرکت پرداخت الکترونیک سامان است؛‌ این شرکت اولین ارائه‌دهنده بسیاری از خدماتی بوده که به‌نوبه خود خدمات تاثیرگذاری در صنعت پرداخت کشور بودند و همین موضوع نیز باعث شده تا سپ یکی از شرکت‌هایی باشد که نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری‌های پرداخت در ایران داشته است. بار دیگر شرکت پرداخت الکترونیک سامان، صفت اولین بودن را از آن خود کرده است؛ گزارش اقتصادی اسفندماه ۱۳۹۹ شاپرک نشان می‌دهد که سپ با کسب بالاترین درصد از سهم تعداد تراکنش‌ها در رتبه نخست این فهرست قرار گرفته است؛ درواقع این شرکت در اسفندماه ۱۳۹۹ با کسب ۱۹.۸۸ درصد از سهم تعداد تراکنش‌ها برای اولین بار در جایگاه نخست شرکت‌های پرداخت در بخش تعداد تراکنش‌ها قرار گرفته است که این موضوع با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند این شرکت صورت گرفته است. با حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان درباره اقداماتی که این شرکت برای کسب این جایگاه انجام داده است، گفت‌وگو کردیم. به گفته قمصری، هدف اصلی سپ تبدیل‌شدن به برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات کشور است که کسب این جایگاه نیز تنها پله‌ای در مسیر تعالی و دستیابی به این هدف بوده است.


تمرکز روی راهکارهای جدید پرداخت و تسهیل شکل پرداخت


در طول یک سال گذشته سپ توانسته است حرکتی با ثبات داشته باشد و در گزارش اسفندماه ۱۳۹۹ شاپرک نیز جایگاه اول شرکت‌های پرداختی را کسب کرد. قمصری درباره اهمیت ثبات حرکتی این شرکت گفت: «برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند این شرکت در همه این سال‌ها، رشد سالانه را در تمامی گزارش‌های شاپرک در ده سال گذشته ثبت کرده است. به‌طوری‌که بر اساس بررسی‌های شاپرک، سپ به‌طور متوسط هر ساله 1 درصد رشد داشته است. در راستای همین استراتژی و تاکید بر مشتری محوری در سیاست‌گذاری‌ها، پس از دریافت بازخوردهای ارزشمند از مشتریان و اصلاح محصولات، توانسته‌ایم نام سپ را در این صنعت پرتلاطم درخشان کنیم و با همین رویه رشد مستمر خود در سهم بازار را شاهد باشیم.»

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان در پاسخ به این سوال که سپ چه مسیری را برای تحقق این هدف طی کرده است، توضیح داد: «واقعیت آن است، رقابت و پویایی در این صنعت باعث بهبود مستمر سطح سرویس و افزایش رضایت مشتریان می‌شود و سپ هم همیشه در این رقابت مسیر را به‌گونه‌ای طی کرده است که با ارتقا مستمر سطح خدمات خود، بهترین و سرآمدترین خدمات مورد درخواست مشتری را ارائه کند. ما اعتقاد داریم فقط در یک اکوسیستم رقابتی و آزاد، پیروزی و موفقیت واقعی حاصل می‌شود. سپ با علم به این موضوع همواره تلاش کرده است تا در همه ابعاد خدمات، دریافت بازخورد از مشتریان یعنی بانک‌ها، پذیرندگان و دارندگان کارت را سرلوحه کار خویش قرار دهد و با حداکثر توان خود نسبت به توسعه راهکارهای جدید و رفع نواقص فعلی هم اقدام کند و چرخه ادامه دارد.»

طبق صحبت‌های قمصری، هدف اصلی سپ تبدیل‌شدن به برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات کشور است که البته جایگاه فوق برای آنها تنها پله‌ای در مسیر تعالی و دستیابی به این هدف است.

او سپس به اهداف دیگر سپ به‌خصوص در سال ۱۴۰۰ پرداخت و در این باره توضیح داد: «تمرکز روی راهکارهای جدید پرداخت و تسهیل شکل پرداخت یکی از اهداف اصلی سپ در سال 1400 است. این راهکارها با مطالعه روندهای جهانی و شناخت نیازهای مشتریان طراحی شده‌اند و قصد داریم در سال 1400 با تجاری‌سازی آنها سادگی و امنیت بیشتری در پرداخت‌ها را برای مشتریانمان به ارمغان بیاوریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.