راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موافقت با راه‌اندازی نخستين بانک‌های تمام آنلاين در کره جنوبي

کميسيون خدمات مالي (FSC) که يک نهاد نظارتي مالي و بانکي در کره جنوبي محسوب مي‌شود، موافقت اوليه خود را با راه‌اندازي نخستين بانک صرفاً اينترنتي در اين کشور توسط کنسرسيومي به مديريت Kakao و KT Corp اعلام کرده است.

بر اساس مجوزهاي اوليه، کنسرسيوم مزبور بايد کسب‌وکار بانکي را در قالب تعاملات الکترونيکي انجام دهد و ضمناً قبل از ارائه درخواست صدور مجوز نهايي، بايد پيش‌شرط‌هاي لازم در خصوص نيروي انساني، امکانات سازماني و قابليت‌هاي الکترونيکي را که موردنظر نهادهاي نظارتي مالي کره جنوبي است دارا باشد.

دو بانک Kakao و K-Bank شش ماه پس از دريافت تأییدیه نهايي مي‌توانند خدمات‌رساني خود را آغاز کنند. بانک‌هاي مزبور به ترتيب 300 ميليارد و 250 ميليارد وون کره جنوبي، برابر با 258.9 ميليون و 215.8 ميليون دلار، سرمايه دريافت خواهند کرد.

هولدينگ سرمايه‌گذاري Korea Investment Holdings، سهامدار عمده KaKao Bank، نيمي از سهام اين بانک را در اختيار خواهد داشت و Kakao و Kookmin Bank نيز هر يک 10 درصد سهام بانک را مالک خواهند بود. Woori Bank، GS Retail، Hanhwa Life  و Danal هر يک 10 درصد سهام K-bank را در اختیار خواهند داشت.

Kakao ارائه‌دهنده خدمات چت همراه در کره جنوبي، بخشي از يک کنسرسيوم است که خود از يازده شريک تجاري و از واحدهايي ازجمله Tencent Holdings و eBay تشکيل يافته است. کنسرسيوم ديگر از 21 شريک تجاري شکل گرفته که KT Corp مديريت آن را بر عهده دارد و هلدينگ Alipay وابسته به علی‌بابا ازجمله اعضاي آن است.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک / رویترز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.