راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کریستین بولهُف: دیجیتالی شدن به معنای حذف بانکداری نیست

کریستین بولهُف شریک و مدیرعامل شرکت Prognos، از سخنرانان کلیدی پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، درباره فرصت‌های بانکداری پس از برداشتن تحریم‌ها در ایران صحبت کرد و اذعان داشت: «از مهم‌ترین کلان‌روندهای اقتصاد جهانی می‌توان به جهانی‌شدن، تحولات جمعیتی و دیجیتالی شدن اشاره کرد. فرایند جهانی‌شدن در کنار رویکرد افزایش صادرات در دهه‌های اخیر یکی از موضوعات مهم اقتصاد جهانی بوده است. ایران در این فرایند در نقطه مناسبی قرار دارد که به‌عنوان‌مثال می‌توان به سرمایه‌گذاری خارجی ایران در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.»

Christian-Bollhoff-a-Index-way2pay-94-10-25

شریک و مدیرعامل شرکت Prognos در ادامه گفت: «تحولات جمعیتی در جهان غرب با کاهش نرخ تولد و افزایش امید به زندگی آغاز شد به‌طوری‌که در حال حاضر جمعیت جهانی رو به رشد است. فرایند دیجیتالی شدن در دنیا همواره کمتر از میزان واقعی ارزیابی می‌شود و به‌عنوان یک ضرورت مهم به تمام بخش‌های اقتصادی ارتباط پیدا می‌کند. دیجیتالی شدن به معنای حذف بانکداری نیست بلکه به معنای تحول در امر بانکداری است».

Christian-Bollhoff-Index-way2pay-94-10-25

او اذعان داشت: «ایران ضمن ارزیابی کلان‌روندها در یک دوره زمانی بلندمدت باید فرایندها و ابزارهای جدید را در دوران پس از برداشتن تحریم‌ها مهیا نماید». او با ارائه توصیه‌ها و پیشنهادهایی در این خصوص تأکید کرد: «دستورالعمل‌های صحیح و تدوین مدل‌های کسب‌وکار بانکی باید در دستور کار قرار گیرد».

Christian-Bollhoff-b-Index-way2pay-94-10-25

کریستین بولهف همچنین با تأکید بر نرخ‌های رشد کشورهایی نظیر ایالات‌متحده، چین و منطقه یورو خاطرنشان کرد: «نکته جالب در خصوص ایران آن است که باوجود تحریم‌های ایالات‌متحده، وضعیت اقتصادی ایران مناسب بوده و پتانسیل‌های فراوانی برای رشد اقتصادی در این کشور دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، صنعت و بخش بانکی به‌عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی- و افزایش رقابت‌پذیری در کنار جلوگیری از رشد نامناسب بانکداری سایه‌‌ای اشاره کرد.»

منبع: پژوهشکده پولی و بانکی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.