راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اطلاعات تکمیلی درباره دستورالعمل دریافت کارمزد از بانک‌ها / تغییر در روش تسهیم کارمزد برداشت وجه از خودپردازها

بمب خبری هفته گذشته در صنعت پرداخت و بانکی کشور دستورالعمل جدید بانک مرکزی در خصوص دریافت کارمزد روی تراکنش‌های خرید از دستگاه‌های کارت‌خوان بود. بنا بر این دستورالعمل از اول دی ماه 1394 کارمزد تراکنش‌های خرید از بانک‌های پذیرنده دریافت خواهد شد. بنابراین دستورالعمل از این پس بانکی که حساب دستگاه کارت‌خوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال کارمزد پرداخت کند. (+)

در راستای این طرح که باعث شوکه شدن فعالان صنعت بانکی و پرداخت شده است، بانک مرکزی اطلاعات تکمیلی در خصوص این دستورالعمل را به بانک‌های کشور ابلاغ کرده است. بنا بر این ابلاغیه تکمیلی جدید خطاب به کلیه بانک‌های دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی، علاوه بر مدل جدید دریافت کارمزد برای تراکنش‌های خرید از دستگاه‌های کارت‌خوان، تغییراتی نیز در مدل قبلی که اصطلاحا به مدل صندوق مشاع شناخته شده بود ایجاد شده است که به شکل زیر است:

  1. از تاریخ 1394/10/01 کارمزد شتابی سهم شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت به مبلغ 206 ریال که از صادرکننده کارت دریافت میگردید حذف خواهد شد.
  2. از تاریخ فوق روش تسهیم کارمزد برداشت وجه از خودپردازها به حالت قبل از راه اندازی شاپرک (اسفند 1390) تغییر می‌یابد. بیدن ترتیب سهم پذیرندگی بانک ها در خضوض تراکنش مزبور مجددا به میزان 1.1 درصد رقم برداشت وجه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

برای بزرگتر شدن تصویر، روی تصویر یا روی این علامت (+) کلیک کنید

ابلاغیه تکمیلی جدید درباره دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص دریافت کارمزد از بانک پذیرنده در تراکنش‌های خرید از دستگاه‌های کارت‌خوان
ابلاغیه تکمیلی جدید درباره دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص دریافت کارمزد از بانک پذیرنده در تراکنش‌های خرید از دستگاه‌های کارت‌خوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.