راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خانم‌ها بیشتر از آقایان با موبایل خرید می‌کنند

نتایج یک تحقیق نشان داده که در ایالات‌متحده‌ی آمریکا، خانم‌ها بیشتر از آقایان برای خرید اینترنتی از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند. این در حالی است که تا دو سال پیش، این مورد برعکس بود. بر اساس تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته، خانم‌ها تمایل بیشتری برای خرید اینترنتی از طریق دستگاه‌های موبایل دارند. به‌طور مثال در ماه گذشته ۶۶/۵ درصد از خریدهایی که با موبایل انجام شد، به خانم‌ها اختصاص داشت. درحالی‌که تنها ۳۳/۵ خریدهای موبایلی توسط  مردان انجام شده بود. اما نکته‌ی جالب داستان جای دیگری است: به دو سال عقب‌تر می‌رویم. در سال ۲۰۱۳، آقایان بیشتر از خانم‌ها برای خرید اینترنتی از دستگاه‌های همراه استفاده می‌کردند.

kharid-mobily2-index-way2pay-94-08-25

نتیجه‌ی این تحقیق می‌تواند برای فروشگاه‌های آنلاین بسیار کارگشا باشد. در ایالات‌متحده‌ی آمریکا فروش اینترنتی از طریق موبایل حدود سه برابر سریع‌تر از کل فروش اینترنتی این کشور رشد کرده. این آمار حیرت‌انگیز تا حد زیادی از سبک جدید خرید خانم‌ها ریشه گرفته.

kharid-mobily3-index-way2pay-94-08-25

در این تحقیق که توسط سرویس تحقیقاتی متعلق به وب‌سایت Business Insider صورت گرفته، نکات جالب دیگری هم مشخص شده. در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • خانم‌ها بیشتر از آقایان در دستگاه‌‌های موبایل در مورد کالاها مطالعه می‌کنند. شرکت Rhythm One هم تحقیق مشابهی انجام داده؛ نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از خانم‌هایی که خرید آنلاین می‌کنند، از موبایل یا تبلت‌شان برای بررسی محصولات بهره می‌برند. در مورد آقایان، این عدد ۵۲ درصد است.
  • خانم‌ها خیلی بیشتر از مردان از طریق موبایل یا تبلت به جست‌و‌جوی فروشگاه‌ها می‌پردازند.
  • خانم‌ها بیشتر از آقایان تحت تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی و بن‌های ارائه‌شده توسط فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند. طبق نتایج تحقیقی که بنیاد National Retail Federation انجام داده، ۲۷ درصد از خانم‌ها گفته‌اند که بن‌های عرضه‌شده توسط فروشگاه‌ها روی تصمیمشان برای خرید یک محصول تأثیر می‌گذارد. اما فقط ۲۰ درصد آقایان چنین چیزی گفته‌اند.

منبع: دیجی کالا / محمد زرین صدف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.