راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس پرداخت توئیتری بارکلیز راه‌اندازی می‌شود

برای اولین بار در بریتانیا، بانک بارکلیز سرویسی را برای پرداخت‌های الکترونیکی افراد و تجارت‌های کوچک راه‌اندازی می‌کند تا کاربران بتوانند به‌واسطه توئیتر به مخاطبین خود پول پرداخت کنند. بارکلیز اعلام کرده است، با راه‌اندازی سرویس پرداخت‌های توئیتری، کاربران گوشی‌های اندروید و iOS همگی می‌توانند از سرویس انتقال وجه پینگیت (Pingit) استفاده کنند و برای عضویت در این سرویس، کاربران می‌توانند توئیتر خود را به پروفایل شخصی خود در پینگیت متصل کرده و وجوه موردنظر را از طریق این سرویس و به‌صورت مستقیم به کاربران دیگری که از این سرویس استفاده می‌کنند؛ انتقال دهند.

این فرایند سه مرحله‌ای (ورود به سیستم، انتخاب مخاطب در توئیتر و ارسال وجه) به نسبت سایر تلاش‌های صورت گرفته جهت استفاده از توئیتر برای پرداخت الکترونیکی، به‌مراتب آسان‌تر و قابل‌اجراتر است. این پروژه مشابه روشی است که از سوی بانک ICICI هندوستان در ماه ژانویه معرفی شد.

دارن فولدز، مدیر بانکداری موبایل و سرویس پینگیت می‌گوید: «با ارائه قابلیت پرداخت از طریق توئیتر به مردم و کسب‌وکارهای کوچک، تجربه‌ای اجتماعی و دیجیتال شکل می‌گیرد؛ که گامی فراتر برای پرداخت‌های موبایلی فعلی در انگلستان است.»

در حال حاضر، 80 درصد از کاربران تلفن همراه در انگلستان از طریق گوشی‌های هوشمند خود به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند و این امر فرصت‌های تازه‌ای برای استفاده از شیوه‌های جدید پرداخت ارائه می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد تا توانند بدون نیاز به واردکردن جزئیات اطلاعات بانکی و یا حتی شماره تلفن، فرایند پرداختشان را به‌راحتی انجام دهند. سرویس انتقال وجه Pingit که در سال 2012 راه‌اندازی شد؛ 7.3 میلیون دانلود داشته و بیش از 1 میلیارد پوند از طریق این برنامه جابه‌جا شده است؛ که رقم بزرگ و قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

منبع: فوت و فن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.