راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران : ارائه 180 همت تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ماهه ابتدایی سال جاری

نشست خبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با موضوع ارائه عملکرد نیمه نخست سال ۱۴۰۳ و تبین اهداف و برنامه‌های نیمه دوم سال با حضور سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در ادارات مرکزی این بانک برگزار شد.

به گزارش راه پرداخت، شمسی‌نژاد در خصوص عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۶ماهه ابتدایی سال جاری بیان کرد: «منابع ما در سال جاری ۳۵ درصد رشد داشته، منابع مالی بانک قرض‌الحسنه مهر تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۷۴ همت بوده که تا پایان شهریورماه سال جاری به ۳۷۰ همت رسیده است. در برنامه عملیاتی رشد ۶۰ درصدی منابع یعنی ۴۲۰ همت تا پایان سال را هدف‌گذاری کرده بودیم که فکر می‌کنم فراتر هم برویم.»


ارائه ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات در۶ماهه اول سال


او افزود: «ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه نیز رشد داشته است، میزان این تسهیلات در سال گذشته ۸۰ همت بوده که در ۶ماهه ابتدایی سال جاری به ۱۸۰ همت رسیده است. از ابتدای سال تاکنون ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات داده شده و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد تا پایان سال به ۴.۵ میلیون فقره وام برسد.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این که دو بانک قرض‌الحسنه از ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری معاف بودند، اشاره کرد: «بااین‌حال در تابستان سال جاری ارائه این تسهیلات تکلیف شد و بانک ما در این مدت ۳۱ هزار میلیارد ریال وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است. در سایر تکلیفی‌های بانک مرکزی نیز تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.»

به گفته شمسی‌نژاد، ورود وام قرض‌الحسنه به توسعه کسب‌وکارها یکی از اقدامات خیر ماست، برای مثال در خراسان جنوبی در حوزه پنل‌های خورشیدی وام قرض‌الحسنه داده می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه ادوات کشاورزی امضا کردیم، با سازمان راهداری نیز برای حل مشکلات رانندگان جاده‌ای شروع به همکاری کردیم. امیدواریم با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های مختلف به توسعه کسب‌وکار مردم کمک کنیم. وام‌های خرد قرض‌الحسنه محرکی بردی توسعه کسب‌وکارهاست.

او ادامه داد: «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته در حوزه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵ همت تسهیلات ۲۰۰ میلیون‌تومانی با بازپرداخت ۵ساله ارائه کرده است. این امر منجر به رونق صنعت بیمه شد. هدف‌گذاری ما در این حوزه پرداخت ۱۰ همت تا پایان سال جاری است.»

شمسی‌نژاد درباره پرداخت وام‌ بانک‌ها به پرسنل اظهار کرد: «پرداخت تسهیلات به پرسنل در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر اساس بخشنامه شورای نظارت بر بانک‌هاست. عدد منتشرشده در رسانه‌ها مانده پرداختی است درصورتی‌که باید میزان پرداختی گزارش می‌شد. در بانک ما به پرسنل وام قرض‌الحسنه داده نمی‌شود.»


افزایش مشتریان در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به این ‌که این بانک دیگر یک بانک کوچک نیست، گفت: «سه سال قبل رتبه ما در تعداد تراکنش‌ در شبکه بانکی ۱۵ یا ۱۶ بود؛ اما در حال حاضر رتبه مهر ایران به ۴ رسیده است. ساختار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تغییریافته و بخش‌های جدیدی از جمله امنیت، تحلیل داده و هوش مصنوعی و بانکداری دیجیتال به آن اضافه شده است.»

او تغییرات اخیر را دلیل افزایش مشتریان این بانک دانست و بیان کرد: «جمع مشتریان ما از ۱۰ میلیون به ۱۸ میلیون نفر رسیده است. طی دو سال اخیر پرداخت حقوق و دستمزد ۳ هزار دستگاه و سازمان از طریق بانک ما انجام می‌شود.»

شمسی‌نژاد در خصوص طرح حمایتی شخص حقیقی عنوان کرد: «حجم وام‌های حمایتی شخص حقیقی تنها ۴ تا ۵ درصد از پروتفوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به خود اختصاص داده است. این طرح از سال ۱۳۹۷ شروع شده تا نیاز مردم را زودتر برطرف کند. برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ابتدا باید مردم یا شرکت باید مدتی در بانک فعالیت مالی داشته باشد و امتیاز جمع کند تا بر اساس آن وام دریافت کند. در این طرح حمایتی روند برعکس است و مردم یا شرکت ابتدا وام را دریافت می‌کنند و در بازپرداخت‌ها امتیاز لازم را دریافت می‌کنند.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص بودجه تبلیغاتی این بانک اظهار کرد: «کمترین میزان تبلیغات را داریم، تلاش می‌کنیم از ریخت‌وپاش‌های اضافی جلوگیری کنیم و خرج اضافه ایجاد نکنیم.»


برنامه‌های آتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


شمسی‌نژاد در خصوص برنامه‌های آینده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: «برنامه داریم که در نیمه دوم سال جاری سرمایه بانک را به ۱۵ همت برسانیم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌طورکلی ۵۱۰ شعبه در سراسر کشور دارد که ۱۸۰ مورد آن استیجاری است، برنامه داریم این شعب را از بانک‌های دیگر خریداری کنیم که در این صورت ۱۰ همت دیگر به سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه می‌شود.»

او افزود: « طی سه سال اخیر هیچ شعبه جدیدی به بانک ما اضافه نشده است. یکی دیگر از برنامه‌های ما ری‌برندینگ شعب بانک است، تاکنون ۱۲۰ شعبه ری‌برند شده‌اند. در هر شعبه‌ای که ری‌برندینگ انجام شده سپرده‌گذاری حداقل ۲ برابر شده است.»


محصولات جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، کیوکیدز برنامه آموزش سواد مالی به کودکان است که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و در خلال آن تسهیلات قرض‌الحسنه خوبی دیده شده است. کیوکراد برنامه تأمین مالی جمعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که از یک ماه پیش شروع شده و زیرساخت‌های آن در حال تکمیل است. این برنامه منشأ خیری برای کسب‌وکارها خواهد بود. کیوکراد محصول فناورانه و نوآورانه‌ای است.

شمسی‌نژاد خبر از افتتاح مرکز آموزش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران داد و گفت: «این مرکز محفلی برای آموزش فناوری‌های نوین است. مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و محصولات خوبی مانند کیوکیدز را ارائه داده است. سایت مرکزیت علمی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز تا پایان مهر افتتاح خواهد شد. ۷۰ عنوان پژوهشی برای دانشجویان در سایت مرکز نوآوری ما وجود دارد، افرادی که بتوانند در این حوزه‌ها پژوهش کنند،‌ مشمول حمایت مادی و معنوی بانک می‌شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.