راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه استعلام زنجیره انتقال چک در سامانه ساد ۲۴

ساد۲۴ نام سوپراپلیکیشنی برای چک صیادی است که با کمک آن می‌توان به سامانه استعلام چک صیادی، استعلام ثبت، تأیید، انتقالو استعلام زنجیره انتقال چک دسترسی داشت.

به گزارش راه‌پراخت، ساد۲۴ سامانه‌ای ویژه خدمات چک صیادی از جمله استعلام، تایید و انتقال چک است که بدون نیاز به اینترنت، رمز دوم و نصب برنامه‌های بانکی مختلف به کاربران خدمات می‌دهد.


استعلام زنجیره انتقال چک


یکی از کاربردی‌ترین خدمات این سامانه استعلام زنجیره انتقال چک است. وقتی یک چک جابه‌جا می‌شود، ذی‌نفعان متفاوتی دارد و اگر فردی بخواهد اطلاعات صادرکننده یا دریافت‌کننده نهایی را بداند باید استعلام زنجیره انتقال آن را بگیرد.

برای مشاهده استعلام زنجیره انتقال چک هر بانک باید به اینترنت بانک یا اپلیکیشن همان بانک مراجعه کرد، برای مثال برای دریافت این خدمت بانک سپه باید از همراه یا اینترنت بانک سپه استفاده کرد. بدین‌ترتیب کار برای شخصی که بخواهد زنجیره انتقال چک‌های متفاوتی را مشاهده کند، دشوار است. ساد۲۴ این مشکل را حل کرده و امکان مشاهده زنجیره انتقال چک صیادی تمام بانک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کاربران فراهم کرده است.

کاربر پس از نصب ساد۲۴  باید گزینه زنجیره انتقال را از منوی خدمات انتخاب ‌کند. در این مرحله فرد باید نوع مشتری، شماره ملی، شناسه صیاد و نوع چک را وارد کند. در مرحله بعدی، کاربر با انتخاب گزینه استعلام می‌تواند نام صادرکننده و آخرین دریافت‌کننده چک را مشاهده کند.

در صورتی که کاربر به اطلاعات سایر دریافت‌کنندگان چک نیاز داشته باشد، می‌تواند گزینه مشاهده جزئیات را انتخاب کند تا فایل pdf از اطلاعات مربوط به تمام ذی‌نفعان چک برای او ارسال شود. در این فایل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی و نوع مشتری در زنجیره انتقال مشخص شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.