راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ITIL برای بانک‌ها (3)

ITIL درباره نقشه فرآیندهای پیچیده نیست

ITIL درباره نقشه فرآیندهای اکید و پیچیده نیست. شما مجبور نیستید که فرآیند یک نفر دیگر یا فرآیندهای دیگری که در کتاب‌ها آمده است را دنبال کنید. هنگامی که ITIL را می‌آموزید، شروع نکنید برای تمام مدل‌ها نقشه‌های فرآیندی پر جزئیات بکشید تا آن را به مشاوران نشان دهید و بپرسید که آیا آن با خصیصه‌های ITIL سازگاری دارد یا نه. حقیقت این است که مشاوران تا زمانی که نفهمند پشتیبانیتان چگونه کار می‌کند نمی‌توانندکمکتان کنند.

پشتیبانی خدمات ITIL مرکز توجه ما خواهد بود

امروزه، اطلاع‌رسانی IT طناب نجات تجارت‌های از کوچک گرفته تا بزرگ است و بیشتر مدیران IT  و مدیران اطلاع رسانی در حال تلاش برای داشتن یک اطلاع رسانی کارآمد و موثر هستند. ما اینجا بر روی این مشکل تمرکز می‌کنیم. از آنجایی که پشتیبانی خدمات ITIL بهترین چارچوب‌های تمرینی برای اطلاع رسانی IT را ارائه می‌دهد، بگذارید ببینیم ITIL چطور می‌تواند به مدیران اطلاع رسانی و مدیران IT کمک کند. مدل خدمات پشتیبانی ITIL برای IT، بهترین تمرین‌ها را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که خدمات IT به طور وسیع در دسترس هستند.

از این متن چه انتظاری می‌توانید داشته باشید

هدف از این متن این است که به شما کمک کند تا معنای واقعی ITIL را بدون گیر کردن در حرف‌های نامفهوم به شما بفهماند. فقط برای اینکه شما را روی پای خودتان نگاه دارم، با پایه‌هایITIL شروع می‌کنم، هر چند تمرکزم بیشتر بر به کارگیری ITIL است. حتی اگر تازه با ITIL آشنا شده‌اید نگران نباشید، آنقدر ساده نوشته شده است که حتی برای کسی که فقط درک کلی‌ای از IT داشته باشد هم قابل فهم است.

دیدگاه موتور مدیریتی به ITIL

بیشتر راه حل‌هایITIL در بازار بیش از حد پیچیده هستند. برای مثال جایی که یک مشتری می‌خواهد یک راه حل ITIL را به کار ببندد را در نظر بگیرید. اول، مشتریان مجبورند که مشاوره‌ی ITIL بشوند تا بتوانند فرآیندهای ITIL را تعریف کنند و آن را با اهداف تجاریشان همسو سازند. کار بعدی خریدن نرم افزار ITIL است؛ بیشترِ راهکارهای ITIL، مدیریت بحران، مشکل و تغییر را به شکل‌های مختلف ارائه می‌دهند. حتی پس از انتخاب نرم افزار ماه‌ها طول می‌کشد تا مشاوران محصول، آن فرآیند را به کار گیرند. فاکتورهای زمان و هزینه در به کارگیری یک راه حل ITIL باعث می‌شود که تجارت‌های کوچک و متوسط[1]کنار بکشند.

ماموریت موتور مدیریتی این است که ITIL را آنچنان ساده کند که هر تجارتی بتواند از آن نفع ببرد. موتور مدیریتی،پشتیبانی خدمات ITIL را به طور خودکار راه می‌اندازد، بدون مشاوره‌های گران یا هزینه‌های کلان برای سازگاری یافتن با آنها. وقتی که محصول (نرم افزار) را نصب می‌کنید، چارچوب پشتیبانی خدمات ITIL را با چارچوب مدیریتِ آزادسازی، تغییر، مشکل و بحران بر حول یک پیکره‌ی بانک اطلاعاتی مدیریتی دریافت می‌کنید. از همان روز اول می‌توانید شروع کنید، با حداقل تغییرات که نیازهایتان را برطرف کند.


[1]SMBs (Small and Medium Businesses)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.