راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌و‌گو با مجید اموری سرابی بررسی شد / تحول در حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی با نرم‌افزار ITSM داناپرو

بانک کشاورزی به‌عنوان یکی از بانک‌های تخصصی کشور، در ارائه خدمات بانکی به مشتریان، همواره سعی کرده که پیشگام باشد. این بانک در 21 خرداد 1312 با مأموریت حمایت از بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن تأسیس شد و هم‌اکنون بیش از 89 سال است که خدمات نوین بانکی در ایران ارائه می‌دهد.

نام و مأموریت بانک کشاورزی در طول تاریخ دستخوش تحولات گوناگونی شده است. این تغییرات در راستای تطبیق با نیازهای روزافزون بخش کشاورزی و ایفای نقش مؤثرتر در تأمین مالی این بخش حیاتی صورت‌ گرفته است. این بانک، با گستره 1817 شعبه در سراسر کشور، طیف وسیعی از خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. 50 شعبه تخصصی نیز به طور ویژه به ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی اختصاص دارند.

با توجه به تعداد بالای شعب و پیچیدگی مدیریت و ارائه خدمات به کارمندان و مشتریان، اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی به دنبال راهکاری مدرن و هوشمند برای مدیریت جامع خدمات IT در داخل و خارج از سازمان است.

مجید اموری سرابی، رئیس اداره کل مدیریت و نظارت بر فناوری اطلاعات بانک کشاورزی در مصاحبه‌ای، از تجربه‌اش از انتخاب و استفاده از نرم‌افزار ITSM دانا‌پرو گفت. او در این مصاحبه توضیح داده که چرا این نرم‌افزار را انتخاب کرده‌اند و چطور این راهکار به آنها در رسیدن به اهداف‌شان کمک کرده است. علاقه‌مندان برای تماشای کامل ویدئوی این مصاحبه می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

اموری سرابی در این گفت‌و‌گو در پاسخ به این سؤال که چرا تصمیم گرفتند از یک نرم‌افزار ITSM استفاده کنند، به تشریح جایگاه و نیازهای بانک کشاورزی در حوزه نظارت و مدیریت خدمات پرداخت و بر گستردگی این بانک با 33 مدیریت و 1817 شعبه در سراسر کشور و اهمیت وجود سامانه‌ای متمرکز برای ارائه گزارشات متنوع به‌ منظور بهبود نظارت و ارتقای خدمات تأکید کرد.

به گفته رئیس اداره کل مدیریت و نظارت بر فناوری اطلاعات بانک کشاورزی، نیاز به اطلاعات جامع از وضعیت انجام کارها در استان‌ها و دورترین نقاط کشور، ضرورت استفاده از یک راهکار نرم‌افزاری مدرن و کارآمد ITSM را بیش از پیش آشکار می‌کند.

مزایای استفاده از سامانه ITSM در بانک کشاورزی:

  • نظارت متمرکز بر عملکرد شعب: امکان رصد و پایش لحظه‌به‌لحظه فعالیت شعب در سراسر کشور؛
  • ارائه گزارشات متنوع و تحلیلی: کمک به مدیران در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و مبتنی بر داده؛
  • افزایش شفافیت و پاسخگویی: ارتقای سطح پاسخگویی و راندمان کاری؛
  • بهبود مستمر خدمات: شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مشتریان.

انتخاب سامانه ITSM مناسب، گامی مهم برای تحول‌آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات بانک کشاورزی و ارتقای سطح رضایت مشتریان خواهد بود.

رئیس اداره کل مدیریت و نظارت بر فناوری اطلاعات بانک کشاورزی با اشاره به علت انتخاب نرم‌افزار داناپرو توضیح داد: «در راستای ارتقای خدمات فناوری اطلاعات و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی، اقدام به بررسی و ارزیابی نرم‌افزارهای ITSM ایرانی مختلف کرد. پس از بررسی دقیق گزینه‌های موجود، مناقصه‌ای برگزار شد که در نهایت شرکت داناپرداز قشم با ارائه نرم‌افزار ITSM داناپرو، بیشترین امتیاز را کسب و به‌عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.»

اموری سرابی در تشریح کاربردهای سامانه داناپرو در اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت دارایی: داناپرو کمک می‌کند دارایی‌های فناوری اطلاعات خود را به طور کامل رصد و مدیریت کنیم.
  • سیستم تیکتینگ: نرم‌افزار داناپرو یک سیستم تیکتینگ کارآمد و قدرتمند دارد که به ما در ثبت، پیگیری و حل سریع و دقیق مشکلات و درخواست‌های مشتریان کمک می‌کند.
  • ارزیابی عملکرد: این سیستم امکان ارزیابی دقیق عملکرد کارشناسان و شعب در استان‌ها را به ما می‌دهد.
  • داشبورد پویا: داشبورد پویای سامانه داناپرو کمک می‌کند تا به طور بصری و گرافیکی وضعیت مختلف بخش‌های فناوری اطلاعات را رصد و نظارت کنیم.

او در ادامه گفت: «استفاده از نرم‌افزار داناپرو، به طور قابل‌ توجهی بهینه‌سازی فرایندها، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها در اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی را به دنبال داشته است.»

اموری سرابی همچنین به تغییراتی که پس از استفاده از داناپرو در سازمان شکل‌ گرفته اشاره کرد و از مزایای استفاده از داناپرو در اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی گفت:

  • اطلاع‌رسانی سریع به کارشناسان فنی: با استفاده از ITSM دانا، اطلاع‌رسانی به کارشناسان فنی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  • ثبت آسان مشکلات توسط رؤسای شعب: رؤسای شعب می‌توانند بدون دغدغه و در سریع‌ترین زمان، مشکلات خود را در سامانه ثبت کنند.
  • تهیه گزارشات مدیریتی قوی: این راهکار ITSM ایرانی، امکان تهیه گزارشات مدیریتی بسیار خوبی را برای استان‌ها فراهم می‌کند.
  • جمع‌آوری و ثبت یکپارچه داده‌ها: با جمع‌آوری و ثبت یکپارچه داده‌ها در نرم‌افزار داناپرو، امکان تهیه گزارش جامع از عملکرد شعب فعال در استان‌ها و مقایسه عملکردی آنها با هم فراهم می‌شود.
  • نظارت بهتر بر روند بهبود ارائه خدمات: این امکانات به ستاد مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی کمک می‌کند به شکل بهتر و مؤثرتری روند بهبود ارائه خدمات به شعب را تحت نظارت داشته باشد.
  • ارزیابی دقیق عملکرد کارشناسان و شعب: با استفاده از داناپرو می‌توان از عملکرد کارشناسان و شعب مختلف ارزیابی درستی داشت.

رئیس اداره کل مدیریت و نظارت بر فناوری اطلاعات بانک کشاورزی در ادامه به این نکته اشاره کرد که استفاده از داناپرو به این اداره کل کمک کرده تا:

  • خدمات خود را به طور چشمگیری ارتقا دهد؛
  • رضایت کارشناسان و رؤسای شعب را افزایش دهد؛
  • بهبود قابل توجهی در راندمان و بهره‌وری خود ایجاد کند.

او در پایان داناپرو را یک راهکار ITSM ایرانی قدرتمند و کارآمد معرفی کرد که می‌تواند به سازمان‌های مختلف در ارتقای خدمات و افزایش رضایت مشتریان کمک کند.

اموری سرابی با اشاره به تجربه‌اش در استفاده از نرم‌افزار ITSM داناپرو و پشتیبانی تیم داناپرداز گفت: «حضور متخصصان توانمند در تیم پشتیبانی داناپرداز، جلسات فنی ثمربخشی را برای رفع مشکلات و چالش‌های پس از پیاده‌سازی نرم‌افزار رقم زد.»

او در پایان به پاسخگویی همیشگی تیم پشتیبانی داناپرداز به سؤالات اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: «سیستم تیکتینگ این امکان را فراهم کرده بود تا در هر ساعتی از شبانه‌روز، مشکلات و سؤالات خود را با این تیم متخصص مطرح کنیم. در مواردی که پیچیدگی مشکلات بیشتر بود، تیم پشتیبانی داناپرداز با تماس‌های تلفنی و بررسی‌های دقیق، مشکل را برطرف می‌کرد.» 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.