راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Apple Pay راهی برای جلب مشتری به سمت آی‌فون

تیم کوک در همایش رونمایی از آی‌فون و ساعت اپل، از یک سرویس پرداخت همراه به نام اپل پی (Apple Pay) رونمایی کرد.

این سیستم پرداخت آنلاین که برخی آن را بسیار خلاقانه نام نهاده‌اند، به گونه‌ای است که دارندگان دستگاه‌های تولید شرکت اپل می‌توانند از طریق آن، خریدها و مبادلات مالی خود را به سهولت انجام دهند. با این حال استوارت جفری (Stuart Jeffrey) یکی از پژوهشگران مرکز Nomura Equity Research معتقد است هدف اصلی اپل از راه‌اندازی Apple Pay جلب مشتری برای آی‌فون بوده است، نه کسب درآمد.

این کارشناس معتقد است اگر اپل بتواند ۶۰ درصد پرداخت‌های موبایلی را از طریق این سرویس به دست آورد، افزایش درآمدی بین 3/0 تا 6/0 درصد را تجربه خواهد کرد، لذا این سیستم تاثیر اندکی بر درآمدهای اپل بر جای می‌گذارد.

علاوه بر این، اپل برای اینکه بتواند فروشندگان و مغازه‌دارها را به نصب سخت‌افزار پایانه فروش سازگار با این سیستم متقاعد سازد، کار دشواری پیش رو دارد زیرا هم اکنون سرویس‌های پرداخت همراه مشابه از قبیل Softcard و Google Wallet نتوانسته‌اند مشتریان زیادی برای خود به دست آورند. کاربران برای استفاده از سرویس «اپل‌پی» به یک دستگاه آی‌فون ۶ یا آی‌فون ۶ پلاس به طور مستقل، یا یک آی‌فون ۵، ۵سی یا ۵اس در کنار اپل واچ نیاز دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.