راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هفتمین کتاب از مجموعه ۹گانه راه پرداخت به مناسبت رویداد ۹ ژانویه منتشر شد / کتاب راه‌كار شماره ۴: خلاصه‌ای از 14 کتاب مهم در زمینه فناوری

انتشارات راه‌ پرداخت به مناسبت رویداد ۹ ژانویه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود در نظر دارد ۹ عنوان کتاب با موضوعات مربوط به فناوری‌های نوین مالی را به رایگان و در قالب نسخه الکترونیکی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهد. هفتمین كتاب از اين مجموعه ۹گانه، با عنوان «كتاب راه‌كار شماره ۴: تکنولوژی» منتشر شد.

مجموعه كتاب‌های راه‌كار هر كدام خلاصه‌ای از چندين كتاب مهم در رابطه با یک موضوع است. این مجموعه به مدیران حوزه فين‌تک اين امکان را می‌دهد كه با مسائل برجسته و حیاتی که در دنیای فین‌تک وجود دارد، به‌ صورت جامع و سریع آشنا شوند. در سری‌کتاب‌های راه‌كار، سعی شده است اطلاعات لازم برای مدیران فین‌تک به گونه‌ای جامع و قابل فهم ارائه شود. این خلاصه‌ها به مدیران امکان می‌دهد با یک نگاه سریع، به جوانب مختلف و کلان مسائل این حوزه وارد شده و تصمیمات بهتری برای سازمان خود اتخاذ کنند. این مجموعه نه‌تنها یک منبع اطلاعاتی کارآمد برای مدیران است، بلکه یک راهنمای عملی برای استفاده بهینه از منابع موجود برای همه علاقه‌مندان نیز محسوب می‌شود.

هفتمین كتاب از مجموعه 9گانه کتاب‌های رویداد 9 ژانویه، خلاصه‌ای است از 14 کتاب مهم در زمینه فناوری با عناوین: «انقلاب صنعتی چهارم»، «دومین عصر ماشین: کار، پیشرفت و شکوفایی در زمان فناوری‌های درخشان»، «بیگ‌دیتا:  انقلابی که نحوه زندگی، کار و تفکر ما را دگرگون خواهد کرد»، «متاورسِ چارلی فینک»، «بیگ‌دیتا، داده‌های جدید و آنچه اینترنت می‌تواند در مورد خود واقعی ما بگوید»، «ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال»، «چگونه می‌توان به ایده‌های دیوانه‌واری پر و بال داد که در جنگ‌ها پیروز شد»، «زندگی ۳.۰؛ انسان بودن در عصر هوش مصنوعی»، «زندگی پس از گوگل؛ سقوط بیگ‌دیتاها و ظهور اقتصاد بلاکچین»، «هنر نامرئی بودن: مشهورترین هکر جهان به شما می‌آموزد که چگونه در عصر برادر بزرگ و بیگ‌دیتا ایمن باشید»، کتاب «تکینگی اقتصادی: هوش مصنوعی و مرگ سرمایه‌داری»، و کتاب «بیگ‌دیتا در عمل: چگونه 54 شرکت موفق از تحلیل بیگ‌دیتا برای کسب نتایج فوق‌العاده استفاده کردند».


مروری بر عناوین ۱۴ کتاب مهم فناوری


 خلاصه کتاب «انقلاب صنعتی چهارم» داستان تحول جدیدی را در عرصه‌های فناوری و صنعت روایت می‌کند. این کتاب، انقلاب‌های صنعتی بزرگ گذشته را توضیح می‌دهد و در ادامه بیان می‌کند که چگونه انقلاب صنعتی کنونی، فناوری‌های جدیدی ایجاد کرده و حوزه‌های جدا از هم را با یکدیگر درآمیخته است؛ به گونه‌ای که نتایجی باورنکردنی و خارق‌العاده پدید آورده است.

خلاصه کتاب «دومین عصر ماشین: کار، پیشرفت و شکوفایی در زمان فناوری‌های درخشان» به تأثیرات دامنه‌دار فناوری‌های دیجیتال می‌پردازد و آرام‌آرام از دیدگاه‌های متنوع و آموزه‌های تاریخی به سمت نمونه‌های خاصی از فعالیت‌های علمی و تجاری معاصر حرکت می‌کند. نویسندگان به توصیف تغییراتی می‌پردازند که فناوری‌های دیجیتال به ارمغان آورده‌اند، ریشه‌های تاریخی آنها را مورد کندوکاو قرار می‌دهند، علل وجودی آنها را تحلیل می‌کنند و پیامدهای آنها را توضیح می‌دهند.

خلاصه کتاب «بیگ‌دیتا: انقلابی که نحوه زندگی، کار و تفکر ما را دگرگون خواهد کرد» توضیحات و مثال‌های بسیار خوبی در مورد نحوه استفاده افراد و شرکت‌های پیشرو از ابزارهای بیگ‌دیتا جهت ایجاد ارزش و سود ارائه می‌دهد. به علاوه، با چشم‌اندازی آینده‌پژوهانه، پیامدهای آتی یک جامعه متکی به بیگ‌دیتا را از منظر خطرات، فرصت‌ها و تبعات قانونی تشریح می‌کند.

خلاصه کتاب «متاورسِ چارلی فینک» از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌گوید که شاید پرطرفدارترین فناوری‌های آینده باشند، آنها در حال حاضر نیز فضاهای کار و بازی‌های جدید جذابی ارائه می‌دهند. بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان برای تسلط بر این صنعت جدید با هم رقابت می‌کنند، اما به گفته چارلی فینک، متخصص رسانه، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هنوز به جایگاه اپلیکیشن‌های کاربردی محبوب دست نیافته‌اند و همچنان با محدودیت‌های فنی مواجه هستند. در این کتاب فینک و همکاران متخصص او در عرصه فناوری، روی نیروهای بازار، تأثیر اجتماعی و قدرت دگرگون‌کننده واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحقیق می‌کنند.

 خلاصه کتاب «بیگ‌دیتا، داده‌های جدید و آنچه اینترنت می‌تواند در مورد خود واقعی ما بگوید» درباره حجم عظیم داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق کامپیوترها و اینترنت است. این داده‌ها می‌توانند به افشای اطلاعات شگفت‌انگیز در مورد روان، رفتار و عادات انسان کمک کنند. با چنین انباشت دست‌نیافتنی از داده‌ها در مورد جنبه‌های بی‌شماری از وجود و هستی انسان، اکنون می‌توان الگوهای آشکار در رفتارمان را مورد تحلیل قرار داد و ترجیحاتی را که قبلاً چیزی درباره آنها نمی‌دانستیم، شناسایی کرد.

خلاصه کتاب «ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال» از شیوه‌های مختلفی صحبت می‌کند که فناوری دیجیتال می‌تواند هم به قدرتمندی ما منجر شود و هم ما را به خطر بیندازد. کتاب نگاهی به وضعیت فناوری امروزی می‌اندازد و دریچه‌ای به دنیای آینده می‌گشاید؛ آینده‌ای که بسته به عملکرد ما در زمان حاضر می‌تواند وحشتناک یا شگفت‌انگیز باشد.

خلاصه کتاب «چگونه می‌توان به ایده‌های دیوانه‌واری پر و بال داد که در جنگ‌ها پیروز شد» به نوآوری می‌پردازد. از طرفی نوآوری به زمان، پول و کار نیاز دارد. اکتشافات و اختراعات راهگشا محصول نوابغ منزوی نیست که تک‌وتنها در گوشه‌ای دنج کار می‌کنند، بلکه نتیجه ساختارهای سازمانی است که تفکر خلاق را تقویت می‌کنند.

خلاصه کتاب « بیگ‌دیتا: بزرگ‌تر از آنکه بتوان نادیده گرفت» این نکته مهم را توضیح می‌دهد که چرا بیگ‌دیتا برای کسب‌وکار شما بسیار حیاتی است. این کتاب روش‌هایی را نشان می‌دهد که تحلیل بیگ‌دیتا می‌تواند شرکت شما را متحول کند و شما را قدم‌به‌قدم از طریق ابزارهایی که برای بهره‌گیری از آن نیاز دارید، هدایت می‌کند.

خلاصه کتاب «زندگی ۳.۰؛ انسان بودن در عصر هوش مصنوعی» گشت‌و‌گذاری در میان پرسش‌ها، ایده‌ها و پژوهش‌های جاری در زمینه نوظهور هوش مصنوعی است. انسان‌ها ممکن است با ماشین‌ها آمیخته شوند. ممکن است ماشین‌ها را مطیع و رام خود کنیم یا به طرز وحشتناکی، احتمال دارد ماشین‌های هوشمند کنترل ما را به دست بگیرند.

خلاصه کتاب «مقاومت‌ناپذیر: ظهور فناوری اعتیادآور» می‌گوید نیمی از جمعیت جهان حداقل از یک اعتیاد رفتاری رنج می‌برند. نویسنده نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان و مهندسان چگونه سرگرمی‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند و تبلت، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها و برنامه‌ها را در راستای ایجاد وابستگی کاربران طراحی می‌کنند.

خلاصه کتاب «زندگی پس از گوگل؛ سقوط بیگ‌دیتاها و ظهور اقتصاد بلاکچین» نشان می‌دهد که چگونه آینده ممکن است در دنیای رمزنگاری و معماری بلاکچین آن نهفته باشد که به همگان اجازه می‌دهد کنترل فردی خود را بر داده‌ها و امنیت آنلاین اعمال کنند.

خلاصه کتاب «هنر نامرئی بودن: مشهورترین هکر جهان به شما می‌آموزد که چگونه در عصر برادر بزرگ و بیگ‌دیتا ایمن باشید» به نقل از کوین میتنیک، هکر سابق و مشاور فعلی امنیت رایانه‌ای می‌گوید شما می‌توانید نظارت و حملات سایبری را با نامرئی شدن آنلاین به حداقل برسانید؛ در نتیجه هویت و سوابق شما پنهان می‌ماند. او این راهبردها را با حداقل اصطلاحات فنی و حداکثر سودمندی توضیح می‌دهد.

خلاصه کتاب «تکینگی اقتصادی: هوش مصنوعی و مرگ سرمایه‌داری» نگاهی موشکافانه است به آنچه آینده برای ما تهیه و تدارک دیده است؛ آینده‌ای بر اساس پیشرفت فناورانه‌ای که تاکنون از سر گذرانده‌ایم. بدون تردید ما در حال حرکت به سمت نوعی هوش مصنوعی هستیم که بیشتر مشاغل ما را به مشاغلی خودکار بدل می‌کند.

خلاصه کتاب «بیگ‌دیتا در عمل: چگونه 54 شرکت موفق از تحلیل بیگ‌دیتا برای کسب نتایج فوق‌العاده استفاده کردند» مرجعی کاربردی، ارزشمند و تقریباً به دور از جوسازی‌های مرسوم در مورد وضعیت فعلی بیگ‌دیتا، ازجمله تحلیل پیشگویانه، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی محسوب می‌شود که اکنون در بسیاری از صنایع به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساير عناوین کتاب‌های این مجموعه ۹جلدی که به رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از: «چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون» و «طرح ملی بلاکچین قطر».

پيش از اين كتاب‌های «اقتصاد دیجیتال دوبی»، «آینده فایننس»، «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان»، «کتاب‌ راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال»، «کتاب‌ راه‌کار شماره 2: تأمین مالی خرد» و «کتاب‌ راه‌کار شماره ۳: بانک و بانکداری» از اين مجموعه 9گانه به رايگان منتشر شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهيه اين كتاب‌ها به فروشگاه راه پرداخت مراجعه كنند.


درباره رویداد ۹ ژانویه


رویداد ۹ ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در تاریخ ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. اين رويداد كه یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران است، قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد.

در این رویداد بیش از ۷۰۰ چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گپ‌وگفت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.