راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمایز مهم رویداد 9 ژانویه سال جاری با سال قبل / امکان تعامل تریدرها و کاربران فراهم است

سومین رویداد نهم ژانویه با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال در حالی کم‌تر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد که یک تفاوت مهم با رویدادهای سال قبل دارد؛ در رویداد سال جاری، علاوه بر موضوعاتی که در دوره‌های قبل مطرح شده بود، موضوع معاملات خرد و کلان و ارتباط بین تریدرها و کاربران به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت. نکته مثبت دیگر رویداد سال جاری، حضور پررنگ معامله‌گرهای حرفه‌ای است که می‌تواند فرصت ویژه‌ای را برای معامله‌گران غیرحرفه‌ای رقم بزند تا طی تعامل با این افراد با زوایای مختلف معامله در دنیای رمزارز آشنا شوند.

اهمیت روزافزون و جذابیت فناوری بلاکچین و رمزارزها از یک طرف و نوظهور بودن این فناوری از سوی دیگر، دغدغه‌هایی را در مورد افرادی که با هدف معامله وارد این بازار می‌شوند اما به اندازه کافی با اکوسیستم آشنایی ندارند و احتمال ضرر آنها وجود دارد، ایجاد کرده است. مخصوصاً اینکه بازار رمزارز و بویژه بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار این بازار، طی سه سال گذشته نوسانات زیادی داشت و غیر قابل پیش‌بینی بود و همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران که با بازار رمزارز آشنایی کامل ندارند، شاهد از بین رفتن سرمایه‌های خود در این بازار باشند.


خلاء بستر ارتباط‌گیری بین تریدرهای حرفه‌ای و کاربران غیرحرفه‌ای


تریدرهای حرفه‌ای در بازار رمزارزها نقش بسیار مهمی در تعیین جایگاه این بازار در کشور دارند و یکی از عوامل اصلی به بلوغ رسیدن حوزه بلاکچین و رمزارز در کشور به شمار می‌روند؛ با اینکه تعامل و گفت‌وگو با این افراد می‌تواند به افزایش سواد و آگاهی کاربران کمک کند، اما یکی از چالش‌هایی که این حوزه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، خلاء ارتباطی بین کاربران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است.

شرایط به گونه‌ای پیش رفته که با اینکه تعداد قابل توجهی از مردم بخشی از سرمایه‌های خود را به بازار رمزارز سپرده‌اند، هیچ بستر مناسبی برای ارتباط‌گیری و تعامل با تریدرهای حرفه‌ای ندارند و غیر قابل پیش‌بینی بودن بازار رمزارز و همچنین تصور اشتباهی که در مورد سوددهی این بازار ایجاد شده است، باعث شده کاربران و معامله‌گران غیرحرفه‌ای در چاله سقوط بازار رمزارز گرفتار شوند.

مشکلات مذکور در حالی نگران‌کننده شده که قرار است برای اولین‌بار در سومین دوره رویداد ۹ ژانویه کارگاه‌های آموزشی توسط چهره‌های شناخته‌شده کسب‌وکاری یا کامیونیتی رمزارز و بلاکچین کشور برگزار شود. حضور در چنین کارگاه‌هایی و بهره‌گیری از سواد تریدرهای حرفه‌ای می‌تواند پنجره جدیدی به روی غیرحرفه‌ای‌ها برای آشنایی بیشتر با بازار رمزارز باز کند.

همچنین افرادی که می‌خواهند از یک معامله‌گر ساده به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوند می‌توانند در نمایشگاه رویداد مذکور با صرافی‌ها مذاکره کنند و جلسات b2b داشته باشند.

در حوزه فناوری هم کارگاه‌های تخصصی‌تری توسط متخصصان، تریدرهای شناخته‌شده و فعالان این صنعت با هدف ارتقای آگاهی و دانش کامیونیتی رمزارز ایران در خصوص ترندهای جدید فناوری مرتبط با بلاکچین مثل بحث‌های مربوط به دیفای، استیکینگ، استخرهای نقدینگی و… برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.