راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دعوت مدیرعامل گروه والکس از فعالان بلاکچین و رگولاتورها / استفاده از بلاکچین برای تنظیم‌گری

امین امینی، مدیرعامل والکس در پنلی که در رویداد ۹ ژانویه برگزار شد، از همه‌ حاضران در این رویداد و همچنین فعالان و بازیگران صنعت بلاکچین دعوت کرد تا به نحو تازه‌ای به موضوع تنظیم‌گری یا رگولیشن نگاه کنند.

او با اشاره به ماهیت و فلسفه‌ بلاکچین از منظر غیرمتمرکز بودن، عنوان کرد: «بلاکچین می‌تواند این معنی را داشته باشد که همه ذینفعان اکوسیستم، کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای رشد و توسعه هم‌افزایی کنند.»

هم‌بنیان‌گذار والکس که استفاده از ظرفیت‌های بلاکچین در ایران را همواره در سر داشته است، در ادامه به ارائه‌ دسته‌بندی از ذینفعان این حوزه پرداخت.

معامله‌گران، پژوهشگران، ماینرها، رگولاتورها و صرافی‌ها در این دسته‌بندی، از ذینفعان حوزه‌ بلاکچین و دارایی دیجیتال به شمار می‌روند.

امین امینی با بیان این نکته که ذات بلاکچین جایی‌ است که افراد هم‌زمان به فکر خودشان و توسعه جمعی هستند، اشاره کرد: «از ابزاری که خود بلاکچین به ما داده، می‌توانیم برای رشد، توسعه و بهبود مقررات این حوزه استفاده کنیم.»

او که معتقد است شروع موضوع قانون‌گذاری بلاکچین می‌تواند با حوزه‌ رمزارزها باشد، افزود: «زمان آن رسیده که با استفاده از ظرفیت بلاکچین، راه‌حلی بر بستر DAO و قرارداد هوشمند خلق کنیم که روش منحصربه‌فردی برای تنظیم‌گری است. این روش می‌تواند از حوزه‌ رمزارزها آغاز شود و به دیگر موضوعات کشور گسترش یابد.»

او افزود: «در این روش، همه ذینفعان حوزه‌ بلاکچین می‌توانند درخواست شروع پژوهشی علمی را بدهند و پژوهشگران این حوزه، تحقیقات خود در مورد موضوعات مختلف رگولیشن را به‌صورت علمی آماده و تکمیل کنند؛ موضوعاتی مثل تأثیر کریپتو روی قیمت ارز، لندتک‌ها و توکنایز کردن مسکن در کشور.»

راه‌‌حل ارائه‌شده توسط او بر مبنای سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) است؛ راهکاری مبتنی بر فلسفه‌ شکل‌گیری دائو، تا تمامی ذینفعان بتوانند برای بهبود اکوسیستم مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل گروه والکس در پایان از تمامی ذینفعان اعم از پژوهشگر، تریدر، صاحب کسب‌وکار و رگولاتور دعوت کرد تا با ارسال ایمیل به dao@dao4all.org به پلتفرم مختص این موضوع بپیوندند. او همچنین متعهد شد که همه ذینفعان را از روند پیشرفت روزانه‌ این پلتفرم باخبر سازد.

رویداد ۹ ژانویه در تاریخ ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در کتابخانه ملی ایران برگزار شد و بلاکچین، رمزارز و دارایی‌های دیجیتال محورهای اصلی آن بودند.

فعالان و بازیگران صنعت، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و علاقه‌مندان به دنیای بلاکچین در این رویداد شرکت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.