راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل وندار به راه پرداخت اعلام کرد / اتمام قرارداد پرداخت‌یارها؛ دلیل حذف اسامی از سایت شاپرک

بررسی‌ فهرست ثبت‌شده از شرکت‌های پرداخت‌یاری در سایت شاپرک نشان‌ می‌دهد که تعداد شرکت‌ها کاهش یافته و اسامی پرداخت‌یارهای اصلی بازار حذف شده است. مدیرعامل پرداخت‌یاری وندار در گفت‌وگو با «راه پرداخت» دلیل آن را اتمام قرارداد پرداخت‌یارها با شاپرک اعلام کرد.

تعداد شرکت‌های پرداخت‌یاری در سایت شاپرک 14 شرکت است؛ این در حالی است که این تعداد پیش از این معادل 180 شرکت بوده است. مهدی عبادی، مدیرعامل وندار در این‌ خصوص توضیح داد: «در حال حاضر، اسامی شرکت‌های پرداخت‌یاری که تفاهم‌نامه با شاپرک ندارند، از سایت این شرکت حذف شده است.»

او در ادامه بیان کرد: «دلیل اصلی اینکه پرداخت‌یارها با شاپرک تفاهم‌نامه ندارند، مشکلات سایت mojavez.ir شامل بارگذاری فایل، استعلام و… است که فرایند مجوزدهی را کند کرده و باعث شده پرداخت‌یارها نتوانند با شاپرک تفاهم‌نامه داشته باشند.»

طبق گفته مدیرعامل وندار، زمانی که تفاهم‌نامه و قرارداد پرداخت‌یارها با شاپرک تمدید شود، اسامی آنها دوباره به سایت شاپرک باز خواهد گشت.

در ماه‌های اخیر، مشکلات پرداخت‌یارها با رگولاتوری برای دریافت اینماد و مجوز در سامانه اینماد و سایت mojavez.ir بیش‌ از پیش شده و این‌بار موجب حذف اسم آنها از سایت شاپرک شده است. پیش‌ از این در مهرماه امسال کسب‌وکارها به‌خصوص پرداخت‌یارها به مدت یک ماه در دریافت اینماد و درگاه پرداخت با مشکلات جدی مواجه شدند و دلیل آن، به‌روزرسانی‌های سامانه اینماد در آن زمان اعلام شد.

در این شرایط، باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی، شاپرک و وزارت اقتصاد به‌عنوان متولی درگاه ملی مجوزها چه اقداماتی برای تسهیل صدور مجوز برای پرداخت‌یارها انجام خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.