راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهار کتاب از مجموعه 9گانه رویداد 9 ژانویه منتشر شد

چهار کتاب از مجموعه 9گانه انتشارات راه پرداخت به مناسبت رویداد 9 ژانویه منتشر شد. «اقتصاد دیجیتال دوبی»، «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان»، «آینده فایننس» و «راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال» چهار کتاب منتشرشده از مجموعه 9گانه رویداد 9 ژانویه هستند. پنج کتاب دیگر نیز تا روز رویداد ۹ ژانویه منتشر می‌شود و به‌ صورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

انتشارات راه‌ پرداخت به مناسبت رویداد ۹ ژانویه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، قصد دارد تا ۹ عنوان کتاب با موضوعات مربوط به فناوری‌های نوین مالی را به‌ رایگان و در قالب نسخه الکترونیکی منتشر کند که تاکنون، چهار کتاب از مجموعه 9گانه راه پرداخت منتشر شده است. برای دانلود رایگان نسخه الکترونیکی این کتاب‌ها می‌توانید به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید.


اقتصاد دیجیتال دوبی


اقتصاد دیجیتال دوبی اولین کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات راه پرداخت است که در هشت آذرماه منتشر شد. کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» حاصل پژوهش جامعی است که با همکاری اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی و مجله Entrepreneur منتشر شده است. اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی؛ یکی از سه اتاقی که زیر نظر اتاق‌های دوبی فعالیت می‌کند، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تقویت اکوسیستم اقتصاد دیجیتال دوبی و دستیابی به اهداف دستور کار اقتصادی آن، گزارشی را منتشر کرده که جزئیات آن برنامه‌هایی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد دیجیتال امارات ارائه می‌دهد.

این کتاب، در واقع نقشه راه دوبی برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان است و چشم‌اندازی در مورد استارتاپ‌های اقتصاد دیجیتال دوبی و دلایل تبدیل شدن دوبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان ارائه می‌دهد. بر اساس این گزارش، اقتصاد دیجیتال دوبی تا سال ۲۰۳۱ به بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


قوانین و مقررات رمزارزها در جهان


قوانین و مقررات رمزارزها در جهان، دومین کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات راه پرداخت به مناسبت رویداد 9 ژانویه است که در 15 آذرماه منتشر شد. این کتاب، به اهتمام مینا حاجی توسط انتشارات راه پرداخت در  ۷۴ صفحه منتشر شده و مروری بر تجربه‌های سایر کشورها در حوزه رگولاتوری رمزارزها، صرافی‌های رمزارز و رويكرد بانک مركزی اين كشورها در خصوص ايجاد ارز ديجيتال بانک مركزی است. هم‌سو با افزایش رمزارزها در جهان و توسعه پذیرش و استفاده از آنها، الزامات تنظیم‌گری مربوط به رمزارزها نیز که به‌منظور کنترل و نظارت بر آنها وضع شده‌اند، در سراسر جهان در حال افزایش هستند. چشم‌انداز حوزه رمزارز، به طور مداوم در حال تغییروتحول است و بدیهی است که به‌‌روز نگه‌داشتن مقررات مربوط به آن در سطح جهانی، کار چندان آسانی نیست.

در كتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» در ۳۸ بخش با روش مصورسازی، داده‌های مربوط به تجربه كشورهای آمريكا، كانادا، سنگاپور، استراليا، بريتانيا، سوئيس، اتحاديه اروپا، مالت، ژاپن، كره جنوبی، چين، هند، استونی، جبل‌الطارق، لوكزامبورگ و آمريكای لاتين در حوزه تنظيم‌گری رمزارزها در قالب يک تصويرسازی كلی، پوشش داده شده است.


آینده فایننس


سومین کتاب منتشرشده از مجموعه 9گانه راه پرداخت، کتاب آینده فایننس است که 22 آذرماه منتشر شد. این کتاب حاصل پژوهشی است که در نتیجه همکاری مشترک شرکت مشاوره بوستون و گروه سرمایه‌گذاری QED تهیه شده است. این گزارش یک مطالعه منحصربه‌فرد و جامع است که هدف آن ارائه درک عمیقی از چشم‌انداز آینده فین‌تک در سطح جهانی، ازجمله پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها بر اساس بخش و منطقه است. در این کتاب، آخرین روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار جهانی فین‌تک به تفکیک هر منطقه جغرافیایی بررسی شده و رشد شرکت‌های فین‌تک در زیربخش‌های مختلف ازجمله پرداخت‌ها، تسهیلات، سپرده‌ها (همچون نئوبانک‌ها)، بیمه، مدیریت مالی و زیرساخت‌های مالی مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش همچنین محیط نظارتی برای شرکت‌های فین‌تک و تأثیر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اتصال باز مبتنی بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی و فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) نیز بررسی شده‌اند.

بینش‌های ارائه‌شده در این کتاب که بر اساس تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده با کارشناسان صنعت، استارتاپ‌های فین‌تک، سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران گردآوری شده‌اند، اطلاعات ارزشمندی به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران در حوزه فین‌تک و صنعت خدمات مالی ارائه می‌دهد.


کتاب راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال


کتاب «راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال» نیز چهارمین کتاب منتشرشده از مجموعه 9گانه رویداد 9 ژانویه است. این کتاب تلاشی است برای آموزش مدیران حرفه‌ای و یادآوری موضوعاتی که ممکن است در انبوه مسائل روزمره فراموش شوند. کتاب‌های راهکار هر شماره یک موضوع را برمی‌گزیند و تلاش می‌کند با ارائه متن‌های قوی آن موضوع را برای مخاطبان خود بشکافد.

در این کتاب، خلاصه ۱۱ کتاب با عناوین مهم در زمینه دارایی دیجیتال اعم از: «استاندارد بیت‌کوین»، «کسب‌وکار بلاکچین»، «انقلاب بلاکچین»، «پول نقد دیجیتال»، «رمزارزش»، «اتریوم»، «بلاکچین بابل»، «بلاکچین و معماری جدید اعتماد»، «بلاکچین: آینده همه‌چیز»، «عصر کریپتوکارنسی» و «طلای دیجیتال» آورده شده‌اند. هدف از خواندن خلاصه این مجموعه کتاب‌ها آگاهی بیشتر مدیران حرفه‌ای و علاقه‌مندان این حوزه است.

رویداد ۹ ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال در تاریخ ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. رویدادی که در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران تبدیل شده و فرصتی است برای اینکه مهم‌ترین مسائل این فضا در آن مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد. در دو دوره قبلی این رویداد بیش از ۷۰۰ چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.