راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین کتاب از مجموعه ۹جلدی راه پرداخت به مناسبت ۹ ژانویه منتشر شد / کتاب اقتصاد دیجیتال دوبی؛ جزئیات یک تلاش ۳۸ میلیارددلاری

کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» به مناسبت رویداد ۹ ژانویه منتشر شد. فایل الکترونیکی این کتاب هم‌اکنون در فروشگاه راه پرداخت به صورت رایگان قابل بارگیری است. اقتصاد دیجیتال دوبی، اولین کتاب از مجموعه ۹جلدی انتشارات راه پرداخت است و بناست که سایر کتاب‌های این مجموعه ۹جلدی به ترتیب تا روز رویداد ۹ ژانویه منتشر شده و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرند.

انتشارات راه‌ پرداخت به مناسبت رویداد ۹ ژانویه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در نظر دارد ۹ عنوان کتاب با موضوع‌های مربوط به فناوری‌های نوین مالی را به رایگان و در قالب نسخه الکترونیکی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهد. از میان این مجموعه ۹جلدی، اولین کتاب با عنوان «اقتصاد دیجیتال دوبی» منتشر شده است.


نقشه راه دوبی برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان


کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» حاصل پژوهش جامعی است که با همکاری اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی و مجله Entrepreneur منتشر شده است. اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی؛ یکی از سه اتاقی که زیر نظر اتاق‌های دوبی فعالیت می‌کند، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تقویت اکوسیستم اقتصاد دیجیتال دوبی و دستیابی به اهداف دستور کار اقتصادی آن، گزارشی را منتشر کرده که جزئیات آن برنامه‌هایی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد دیجیتال امارات ارائه می‌دهد.

کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی»، در واقع نقشه راه دوبی برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان است و چشم‌اندازی در مورد استارتاپ‌های اقتصاد دیجیتال دوبی و دلایل تبدیل شدن دوبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان را ارائه می‌دهد. بر اساس این گزارش، اقتصاد دیجیتال دوبی تا سال ۲۰۳۱ به بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

اکنون ارزش بازار اقتصاد دیجیتال دوبی ۳۸ میلیارد دلار است. این مطالعه بر اهمیت تلاش‌های اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی، همکاری بین ذینفعان مختلف و استارتاپ دیجیتال به جهت تبدیل دوبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان تأکید دارد. دوبی همیشه به خاطر روحیه قوی‌اش در زمینه کارآفرینی معروف بوده است. تقریباً ۹۶ درصد از کل سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده در امارات از سال ۲۰۱۷ توسط استارتاپ‌هایی که دفتر مرکزی آنها در دوبی واقع است، جذب و جمع‌آوری شده‌اند. در سال ۲۰۲۱، تمام استارتاپ‌ها در سراسر کشور ۱.۲ میلیارد دلار جذب کردند که اکثریت قریب به اتفاق این سرمایه به استارتاپ‌های مستقر در دوبی اختصاص یافت. استارتاپ‌های اماراتی در سال ۲۰۲۲ نیز بیش از دو میلیارد دلار جذب کردند که بیش از دوبرابر ارقام بودجه در سال ۲۰۲۱ است. در این گزارش علاوه بر معرفی و پررنگ کردن استراتژی‌ها، محرک‌ها و ذینفعان کلیدی پشت پرده اقتصاد دیجیتال دوبی، مصاحبه‌هایی نیز با استارتاپ‌های موفق داخلی انجام شده است. این گزارش برخی از برنامه‌ها و استراتژی‌های آتی اتاق را نیز معرفی می‌کند.

این گزارش که با همکاری مجله Entrepreneur Middle East  و با عنوان «اقتصاد دیجیتال دوبی و اکوسیستم استارتاپی پررونق آن» منتشر شده، نقش اساسی اتاق را در حمایت از راهبردهای اقتصاد دیجیتال و دستیابی به اهداف آن برای تثبیت موقعیت دوبی به‌عنوان پایتخت اقتصاد دیجیتال جهانی توضیح می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت نسخه الکترونیکی این کتاب را به رایگان دریافت کنند.


عناوین مجموعه ۹جلدی رایگان انتشارات راه پرداخت


عناوین سایر کتاب‌های این مجموعه ۹جلدی که به‌تدریخ تا زمان رویداد در قالب نسخه الکترونیکی منتشر می‌شود و به رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از: «آینده فایننس»، «چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون»، «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان»، «طرح ملی بلاکچین قطر»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۱: دارایی دیجیتال)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۲: تأمین مالی خرد)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۳: بانک و بانکداری)» و «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۴: تکنولوژی)».


درباره رویداد ۹ ژانویه


رویداد ۹ ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال در تاریخ ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. رویدادی که در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران تبدیل شده و فرصتی است برای اینکه مهم‌ترین مسائل این فضا در آن مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. در دو دوره قبلی این رویداد بیش از ۷۰۰ چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در نظر دارد سومین دوره رویداد ۹ ژانویه را ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار کند. رویدادی که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین، هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور، ارائه دهد. نمایشگاه، کنفرانس، کارگاه، شبکه‌سازی و کاریابی مهم‌ترین بخش‌های رویداد دوروزه ۹ ژانویه در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

برای دانلود رایگان نسخه الکترونیکی کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» می‌توانید به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید. ۹ عنوان کتاب یادشده به‌مرور تا روز رویداد ۹ ژانویه یعنی ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ منتشر شده و به صورت رایگان در وب‌سایت انتشارات راه پرداخت در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با ۹ عنوان کتاب یادشده و همچنین سایر محصولات انتشارات راه پرداخت می‌توانید به وب‌سایت این انتشارات مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.